انتقاد از هزینه های ماهیانه 4 میلیارد دلاری و بدون دستاورد آمریکا در افغانستان

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هزینه های ماهیانه 4 میلیاردی دلاری و بدون دستاورد کشورش در افغانستان انتقاد کرد و مانند دیگر نامزدها وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات به جنگ در این کشور سرانجام می دهد.

انتقاد از هزینه های ماهیانه 4 میلیارد دلاری و بدون دستاورد آمریکا در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نیز افزایش یافته و مانند دونالد ترامپ که در زمان تبلیغات انتخاباتی اش به سرانجام دادن جنگ تاکید می کرد این بار نیز بیشتر نامزدهای انتخاباتی وعده به سرانجام جنگ در افغانستان می دهند.

تولسی گابارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عضو کنونی مجلس نمایندگان این کشور در یک ویدئوی تبلیغاتی از هزینه ماهانه 4 میلیارد دلاری آمریکا در افغانستان انتقاد کرد و اضافه کرد که این پول می توانست برای مردم آمریکا هزینه گردد.

وی اضافه کرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور به این جنگ ها و جنگ های آمریکا برای تغییر نظام دیگر کشورها سرانجام خواهد داد.

گابارد گفت: هر ماه برای جنگ افغانستان 4 میلیارد دلار هزینه می کنیم. چگونه می توانیم به چشم های کهنه سربازانمان نگاه کنیم و به آن ها بگوییم که برای درمانشان پول نداریم . به عنوان رئیس جمهور من برای سرانجام دادن به این جنگ ها، بازگرداندن نیروهایمان به خانه و رفتار با کهنه سربازانمان با احترامی که مستحق آن هستند کوشش خواهم کرد.

پیش از این نیز دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بودند که در صورت پیروز شدن در انتخابات در دوره اول ریاست جمهوری خود نظامیان آمریکایی را از افغانستان بازمی گردانند.

در حالی نزدیک به 19 سال از حمله آمریکا و حضور نظامی این کشور در افغانستان می گذرد که آمریکا به دستاوردهای عنوان شده اش یعنی ایجاد یک دولت مرکزی قدرتمند، از بین بردن تروریسم و مواد مخدر نشده است.

براساس گزارش ها در حال حاضر حدود نیمی از خاک افغانستان تحت کنترل و یا درگیری طالبان واقع شده است و کشت خشخاش و فراوری مواد مخدر نیز افزایش سرسام آوری داشته است.

لازم به ذکر است که آمریکا همچنین به حمایت از داعش در افغانستان و کوشش برای ایجاد پایگاه برای این گروه تروریستی در این کشور متهم است.

.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1983

به "انتقاد از هزینه های ماهیانه 4 میلیارد دلاری و بدون دستاورد آمریکا در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از هزینه های ماهیانه 4 میلیارد دلاری و بدون دستاورد آمریکا در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید