ازدواج در سنین پایین دوام بیش تری دارد، فقر علت اصلی طلاق ها نیست

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، احد جودی ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: ازدواج دختران بالای 13سال و پسران بالای 15سال کاملا قانونی و شرعی است و نمی توان آن را کودک همسری خواند.

ازدواج در سنین پایین دوام بیش تری دارد، فقر علت اصلی طلاق ها نیست

وی برخلاف باور عمومی، بقای ازدواج های بین 15 تا 20سال را بیش تر از ازدواج در سنین بالا دانست و اضافه کرد: در استان ما تاکنون تنها یک مورد کودک همسری در ثبت احوال ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در ادامه بر ضرورت ثبت ازدواج های موقت در سامانه های ثبت احوال تاکید نمود و گفت: وقتی یک پدیده واقعیت دارد، باید آن را به رسمیت بشناسیم. من نمی گویم این خوب یا بد است اما با ثبت کردن آن، زمینه تحقیقات علمی در آن باره فراهم می گردد.

وی ادامه داد: اکنون در اروپا ازدواج های رفاقتی مد شده است اما بهترین نوع چنین ازدواج هایی، همان موقت است که در دین ما وجود دارد و از بروز فسادهای متعدد جلوگیری می نماید.

جودی تاکید نمود که باید با آمارهایی که از سوی ثبت احوال ارائه می شوند به صورت تفسیری و تحلیلی برخورد کرد تا به نتایج مطلوب و برنامه های مفید دست یافت.

وی گفت: وقتی آمار می گوید که در فلان شهر میزان ازدواج کاهش یا افزایش یافته، باید جامعه شناسان و متخصصان آن را تحلیل نمایند. برای مثال عموم مردم فکر می نمایند علت اصلی طلاق فقر و مسائل مالی است درحالی که در شمال تهران میزان طلاق بسیار بیش تر از جنوب آن است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود: تقریبا 75درصد مردم کارت ملی هوشمند را دریافت نموده یا برای دریافت آن ثبت نام نموده اند و امیدواریم تا انتها سال جاری افراد باقی مانده نیز نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند اقدام نمایند.

وی در خصوص خبری که از سوی سازمان ثبت احوال کشور درمورد اعتبار کارت های ملی قدیمی منتشر شده بود، توضیح داد: متاسفانه برداشت های نادرستی از آن خبر شده است.

جودی اضافه کرد: در واقع افرادی که برای کارت ملی هوشمند ثبت نام نموده اند، کارت هایشان صادر شده اما برای دریافت مراجعه ننموده اند، به آن ها یک هفته مهلت داده شده تا کارت هوشمند خود را دریافت نمایند در غیر این صورت کارت های قدیمی شان اعتبار خود را از دست می دهند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 637

به "ازدواج در سنین پایین دوام بیش تری دارد، فقر علت اصلی طلاق ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدواج در سنین پایین دوام بیش تری دارد، فقر علت اصلی طلاق ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید