یافته هایی مربوط به اجداد انسان که ما را شگفت زده می نمایند

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایلنا/ این خبر پیرامون یافته هایی مربوط به اجداد انسان که ما را شگفت زده می نمایند، برای شما نوشته شده است.

یافته هایی مربوط به اجداد انسان که ما را شگفت زده می نمایند

اجداد انسان مدرن تقریبا منقرض شدند

تصویر نقاشی صخره ای جمعیت اجداد انسان را به تصویر میکشد که برای زنده ماندن از خطر ناشناخته در تاریکی در طول تنگنای شدید باستانی کنار هم جمع شده اند.

هنر صخره ای روی صخره نشان می دهد که چگونه اجداد انسانی ما در روبروه با خطر ناشناخته زنده ماندند. در کنار آن فرمول اصلی وجود دارد که به وسیله محققان برای استنباط گلوگاهی که نزدیک به 1 میلیون سال پیش رخ داده است، مورد استفاده قرار می گیرد. برای بیش از 100000 سال تعداد ما در حدود 1300 نفر بود که در مقایسه با جمعیت فعلی ما که 8.1 میلیارد نفر است، رقمی ناچیز است.

دانشمندان با آنالیز ژنوم بیش از 3150 انسان امروزی از هر دو جمعیت آفریقایی و غیر آفریقایی انقراض انسان را کشف کردند. یک ابزار تحلیلی به آنها یاری کرد تا تنوع توالی های ژنتیکی امروزی را آنالیز نمایند و به عقب بروند تا ببینند مدتها پیش چه اتفاقی افتاده است.

آنها دریافتند که بین 813000 تا 930000 سال پیش اجداد انسان امروزی با از دست دادن حدود 98.7 درصد از جمعیت تولیدمثل خود با یک گلوگاه شدید روبرو شدند. در خصوص یک استخر دوستیابی کوچک صحبت کنید!

خویشاوندان انسان 476000 سال پیش چوب می ساختند

البته انسانها باهوش هستند، اما اقوام باستانی ما نیز چنین بودند. باستان شناسان در زامبیا قدیمی ترین سازه چوبی شناخته شده را پیدا کردند که به وسیله یکی از خویشاوندان باستانی انسان ساخته شده بود؛ سازه ای با قدمت 476000 سال که مانند یک سیاهه درخت لینکلن بریده شده بود.

براساس این مطالعه در مجله Nature از میان این یافته ها دو مورد با ابزار سنگی در زیر رودخانه کالامبو و سه مورد از رسوبات رسی بالای سطح رودخانه پوشیده شده بودند.

استخوان فک 300000 ساله از دودمان ناشناخته می آید

براساس مطالعه ای در مجله تکامل انسان، تکه هایی از یک استخوان فک 300000 ساله ممکن است از یک اصل و نسب ناشناخته انسانی باشد. استخوان فک که در شرق مرکزی چین یافت شد، متعلق به یک نوجوان جوان بود که موزاییکی غیرمعمول از ویژگی های باستانی و مدرن داشت.

در اصل، این نوجوان چهره ای مدرن و شبیه انسان داشت اما جمجمه آنها شبیه جمجمه انسانهای اولیه انسان خردمند بود.

این مجموعه پیچیده از ویژگی ها نشان می دهد که نوجوان و سایر افراد باستانی یافت شده در هوالونگدونگ می توانند با انسانهای انسان خردمند، نئاندرتال ها، دنیسووان ها یا شاید حتی یک اصل و نسب کاملاً مرتبط باشند.

دو گروه آفریقایی متمایز باعث پیدایش انسان مدرن شدند

مطالعه ای در مجله نیچر نشان می دهد قبل از اینکه انسانهای مدرن حداقل 300000 سال پیش وارد صحنه شوند، اجداد ما از دو گروه متمایز اما نزدیک به هم مرتبط بودند که در آفریقا زندگی می کردند. اگرچه این دو گروه از هم جدا شده بودند، اما افراد درون آنها به مرور زمان با گروه دیگر ازدواج کردند.

برای این مطالعه، محققان ژنوم انسان مدرن از جنوب، شرق و غرب آفریقا را آنالیز کردند. تجزیه و تحلیل نشان داد که انسان خردمند از دو یا چند گروه از نظر ژنتیکی متمایز است که در طول زمان به ترکیب خود ادامه دادند. این انشعاب بیش از 120000 سال پیش رخ داد اما زمان آن کاملاً معین نیست.

یافته ها نشان می دهد که اجداد انسانی ما با خویشاوندان انسانی منقرض شده مانند هومو نالدی که آناتومی آن با ما فرق دارد، آمیخته نشده اند. بعلاوه این ایده را که انسانها از یک شاخه واحد که از نزدیکترین خویشاوندان ما جدا شده است، به هم می ریزد.

انسان مدرن در سه موج به اروپا مهاجرت کرد

انسان مدرن دقیقاً چه زمانی وارد اروپا شد؟ مطالعه ای در مجله PLOS One نشان داد که آنها این کار را در سه موج اصلی انجام دادند: 54000.45000 و 42000 سال پیش.

برای سالها محققان تصور می کردند که 42000 سال پیش ورود انسان به اروپا بود. این تاریخ از دندانهای کشف شده در ایتالیا و بلغارستان بدست آمده است. اما پس از آن، یک مطالعه در سال 2022 شواهدی از انسانهای مدرن در فرانسه یافت که قدمت آنها به 54000 سال پیش می رسد. اکنون، مصنوعات سنگی که تصور می گردد به وسیله انسانهای امروزی در اروپا ساخته شده اند، به 45000 سال مربوط می شوند.

با این حال، این مدل سه موجی هنوز تایید نشده است. شواهد آینده ممکن است از موج احتمالی 45000 ساله حمایت یا عقب نشینی کند.

فسیل کوچک از دودمان اسرارآمیز 40000 ساله است

مطالعه ای در مجله علمی گزارشها نشان می دهد که استخوان لگن فسیلی کوچکی که در فرانسه کشف شد، دانشمندان را شگفت زده کرد، وقتی متوجه شدند که احتمالاً از دودمان اولیه و قبلاً ناشناخته انسان مدرن است.

استخوان 40000 ساله، استخوان لگن یک نوزاد تازه متولد شده که به نام ایلیوم شناخته می گردد، به طور ماهرانه ای با استخوان هایی که امروزه در انسانهای زنده یافت می گردد، فرق دارد. به گفته محققان، این احتمال وجود دارد که این استخوان از گروهی از نئاندرتال ها و انسانهایی باشد که با هم زندگی می کردند.

اولین ساکنان دائم اروپا در کریمه مستقر شدند

مطالعه ای در مجله Nature Ecology and Evolution نشان می دهد که اولین انسانهای مدرن که در اروپا مغازه راه اندازی کردند، حدود 37000 سال پیش در کریمه ساکن شدند.

محققان DNA دو اسکلت نر را که مربوط به 35800 تا 37500 سال پیش رادیوکربن بودند، توالی یابی کردند. این نشان داد که از نوادگان این افراد، مردمی بوجود آمدند که حدود 7000 سال بعد مجسمه های ناهید، ابزار سنگی و جواهرات را تراشیدند.

Eva-Maria Geigl، نویسنده این مطالعه، مدیر تحقیقات مؤسسه Jacques Monod در پاریس در ایمیلی به Live Science گفت: مطالعه ما یک قطعه اساسی به اره منبت کاری اره مویی مردم اروپا به وسیله انسانهای مدرن آناتومیک اضافه می نماید.

نسب شکارچی گردآورنده ناشناخته کشف شد

جمعیت Gravettian در حدود 32000 تا 24000 سال پیش در سراسر اروپا گسترده بود. اگرچه این گروه های انسانی ماقبل تاریخ از نظر ژنتیک با هم تفاوت داشتند، اما ویژگی های فرهنگی مشابهی داشتند. در سمت چپ تصویری از جمعیت گراوتیان غربی را می بینیم که در طول آخرین حداکثر یخبندان زنده مانده اند در حالی که متأسفانه جمعیت گراوتی شرقی و جنوبی ناپدید شده اند.

بزرگترین مطالعه تا امروز روی ژنوم شکارچی گردآورنده اروپای ماقبل تاریخ، دودمان ناشناخته قبلی از شکارچیان اروپایی از آخرین عصر یخبندان را نشان داده است.

طبق مطالعه ای در مجله نیچر، این دودمان مرموز از سردترین بخش های آخرین عصر یخبندان جان سالم به در برد اما طی یک طلسم گرم که حدود 15000 سال پیش شروع شد، ناپدید شد.

به گفته محققان، این گروه که Fournol نام دارد، مردگان خود را در غارها دفن می کردند و گاهی اوقات ممکن است استخوان ها را پس از مرگ بریده باشند.

اولین آمریکایی ها

یک مطالعه DNA در مجله Cell Reports نشان داد که بعضی از اولین انسانهایی که در آخرین عصر یخبندان وارد قاره آمریکا شدند، اهل چین بودند.

به نظر می رسد که بخش هایی از این گروه باستانی به ژاپن نیز مهاجرت نموده اند تا معمایی از وجود شباهت های موجود در مصنوعات چینی ها، بومیان آمریکایی و بومیان ژاپنی را روشن کند.

لورن دیویس، باستان شناس دانشگاه ایالتی اورگان در کوروالیس که در این تحقیق شرکت نداشت، در ایمیلی به Live Science گفت: این مطالعه به خوبی با آنچه در خصوص سوابق باستان شناسی ژاپن می دانیم مطابقت دارد و به مدل های کنونی چگونگی سکونت انسان در قاره آمریکا اهمیت می دهد.

جمعیت سیبری ناپدید می گردد

شواهد ژنتیکی این گروه مرموز با تجزیه و تحلیل DNA بقایای انسان از شمال آسیا که قدمت آن به 7500 سال پیش می رسد، پیدا شد. این تحقیق بعلاوه نشان داد که انسانهای عصر یخبندان به وسیله پل زمین برینگ بین آسیا و آمریکای شمالی به این سو و آن سو رفتند.

براساس مقاله یافته هایی مربوط به اجداد انسان که ما را شگفت زده می نمایند، باید بدانید که این تیم بعلاوه بقایای یک شمن مرده را از حدود 6500 سال پیش که بیش از 900 مایل (1500 کیلومتر) دورتر از گروهی که با آنها پیوند ژنتیکی داشت، آنالیز کردند. به عبارت دیگر، مردم باستان حتی در مکانهای یخ زده دور می زدند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 14 دی 1402 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7864

به "یافته هایی مربوط به اجداد انسان که ما را شگفت زده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته هایی مربوط به اجداد انسان که ما را شگفت زده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید