چگونه با فلش دوربین اندروید از دریافت نوتیفیکیشن با خبر شویم؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، اگر همیشه نگران از دست رفتن نوتیفیکیشن های خود هستید، این آموزش را از دست ندهید. یکی از روش های دریافت اعلان (notification) هنگام تماس تلفنی، استفاده از فلش دوربین گوشی اندرویدی است. اما چگونه می توان از این روش استفاده کرد؟ این ویژگی یک روش معمول برای زمانی است که گوشی خود را در حالت سایلنت (silent) یا ویبره قرار داده اید. با این آموزش از خبرنگاران مگ همراه باشید تا به آموزش نحوه فعال کردن نوتیفیکیشن با استفاده از فلش دوربین در اندروید بپردازیم.

چگونه با فلش دوربین اندروید از دریافت نوتیفیکیشن با خبر شویم؟

نحوه فعال کردن نوتیفیکیشن با فلش گوشی اندروید

استفاده از نوتیفیکیشن برای اطلاع از پیغام ها اتفاق جدیدی نیست و بسیاری از کاربران گوشی های آیفون، گلکسی و حتی گوگل پیکسل با یاری این روش از آخرین اتفاقات باخبر می شوند. روشی که ما امروز در این مقاله آموزش می دهیم فعال کردن و استفاده از فلش دوربین برای دریافت نوتیفیکیشن با یاری منو تنظیمات است. استفاده از این روش در اندروید نسخه 14 به سادگی امکان پذیر است.

  • مرحله اول: برای آغاز ابتدا به منوی تنظیمات (Settings) بروید و سپس Notifications را باز کنید.
  • مرحله دوم: به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Flash Notifications ضربه بزنید.

در اینجا دو گزینه برای نوتیفیکیشن ها جود دارد: camera flash و screen flash. انتخاب روش بر عهده شماست و می توانید یکی از دو گزینه را انتخاب کنید. دکمه پیش نمایش به شما یاری می نماید تا گزینه مدنظر خود را قبل از اجرا ببینید. با فعال بودن گزینه camera flash، هر زمان که نوتیفیکیشن دریافت کنید، فلش دوربین دو بار روشن می گردد.

به این ترتیب، هشدار را به راحتی می بینید بدون اینکه حواس اطرافیانتان پرت گردد. علاوه بر این، می توانید creen flash را روشن کنید که رنگ های بی شماری برای انتخاب دارد و با دریافت پیغام، ایمیل یا سایر هشدارها، کل صفحه گوشی تان روشن می گردد.

در کدام گوشی های اندرویدی می توان از این ویژگی استفاده کرد؟

این ویژگی در حال حاضر در دوربین های پیکسل با اندروید 14 به سهولت در دسترس است. البته انتظار داریم پس از به روز رسانی یا عرضه آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل، استفاده از فلش دوربین اندروید برای دریافت نوتیفیکیشن به عنوان یک گزینه پیش فرض در اختیار همه کاربران گوشی های این شرکت قرار گیرد. در خصوص گوشی سامسونگ، این ویژگی در بخش منو قابل دسترسی است، اما اکنون در تنظیمات نوتیفیکیشن به صورت پیش فرض برای همه گوشی ها در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش نحوه فعال کردن و استفاده از فلش دوربین اندروید برای دریافت نوتیفیکشن پرداختیم. دقت کنید اگر نوتیفیکیشن های فلاش دوربین بیش از حد حواس تان را پرت می نماید، همان مراحل را دنبال کنید و کلید را خاموش کنید، البته این فلش در کل دو بار نمایش داده می گردد و به این ترتیب مزاحمت زیادی ندارد. آیا شما از این تکنولوژی برای اطلاع از نوتیفیکیشن های خود استفاده می کنید؟ خواهشمند است نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش کامنت با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آذر 1402 بروزرسانی: 20 آذر 1402 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7861

به "چگونه با فلش دوربین اندروید از دریافت نوتیفیکیشن با خبر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با فلش دوربین اندروید از دریافت نوتیفیکیشن با خبر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید