مرمت گنبد امام زاده آمنه خاتون قزوین در حال اجرا است

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین از پیشرفت فیزیکی 50درصدی پروژه سامان دهی و مرمت گنبد بنای تاریخی مذهبی امامزاده آمنه خاتون اطلاع داد.

مرمت گنبد امام زاده آمنه خاتون قزوین در حال اجرا است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: در این پروژه که با هدف مرمت سازه گنبد و بازسازی کل کاشی کاری های آن از اواسط زمستان امسال شروع شد، تا به امروز اقداماتی نظیر برداشت کاشی کاری ساق گنبد و گنبد، اجرای کاشی کاری هفت رنگ ساق گنبد و اجرای شابلون برای کاشی کاری اجرا شده و پروژه با پیشرفت 50 درصدی تحت نظارت فنی کارشناسان این اداره کل در حال اجرا است

او اظهار کرد: بقعه آمنه خاتون از زیارتگاه های قدیمی استان و مربوط به دوره صفوی است که از دیرباز محل زیارت، عبادت و برگزاری بسیاری از مراسم آیینی در قزوین بوده، امیدوارم با مرمت و ساماندهی این بنای ارزشمند تاریخی مذهبی بتوانیم گامی موثردر حفاظت و نگهداری آن برداریم.

بنای امامزاده آمنه خاتون یا آمینه خاتون واقع در خیابان ملک آباد از بقعه های قدیمی شهر قزوین و از آثار ارزشمند دوره صفوی است که بر روی شالوده ایلخانی ساخته شده است. پلان هشت ضلعی در داخل که بیرون به طرح مدور تبدیل شده و با رسمی بندی، کاشی کاری، مقرنس سفالی و شباک گچی مزین گشته است. این بندرها سال 1375 با شماره 1789 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4034

به "مرمت گنبد امام زاده آمنه خاتون قزوین در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت گنبد امام زاده آمنه خاتون قزوین در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید