خبرنگاران آتش سوزی نابهنگام جنگل های آمریکا پیامد تغییرات اقلیمی است

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - وقوع آتش سوزی های نابهنگام در ایالت های جنوبی و غرب آمریکا در فصل بهار که موسوم آن معمولا اواخر تابستان بوده، به گفته مقامات ایالتی از پیامدهای تغییرات اقلیمی است.

خبرنگاران آتش سوزی نابهنگام جنگل های آمریکا پیامد تغییرات اقلیمی است

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: ماموران آتش نشان در سه ایالت جنوب و جنوب غربی آمریکا، شامل نیو مکزیکو، آریزونا و کالیفارنیا در صدد خاموش کردن شعله های مهیب آتش سوزی هستند، آتش سوزی که ناشی از خشکی شدید به علت تغییرات اقلیمی است.

بنابراین گزارش، تا به امروز شش هزار جریب (دو هزار و 400 هکتار) از اراضی ایالت نیومکزیکو که نخستین آتش سوزی مهیب خود را در سال جاری میلادی تجربه می کند، طعمه حریق شده است.

در منطقه کوهستانی هوئالاپایی (Hualapai) واقع در ایالت آریزونا نیز به علت شدت آتش سوزی ، مقامات محلی ناگزیر به تخلیه ساکنان 200 منزل مسکونی شدند.

نیویورک تایمز افزود: در کالیفرنیا نیز آتش سوزی مهیب منطقه لس آنجلس را تهدید می کند.

وخیم تر شدن شرایط نسبت به سال گذشته

یکی از مسئولان اداره جنگلبانی و مدیریت و کنترل آتش در ایالت آریزونا درباره آغاز آتش سوزی نابهنگام بهاری دراین بخش از آمریکا به این نشریه آمریکایی گفت: ما شاهد آتش سوزی گسترده تری در سال جاری میلادی هستیم یعنی آتش سوزی به گستره ایالتی ، وسعت آتش سوزی دراین ایالت تنها در چهارماه نخست سال جدید میلادی، 12 برابر وسیع تر از آتش سوزی اجرا شده در مدت مشابه در سال 2020 میلادی بوده است.

آتش سوزی مهیب در فاصله 50 مایلی از ایالت کالیفرنیا

بنابراین گزارش درحالی که در داخل ایالت کالیفرنیا آتش سوزی هایی رخ داده است اما هم اکنون در منطقه موهاو (Mohave County) ایالت آریزونا که در فاصله 50 مایلی از مرزهای ایالت کالیفرنیا واقع است، به علت آتش سوزی مهیب، پرچم قرمز برافراشته شده و ساکنان 200 واحد مسکونی دراین منطقه ناگزیر به ترک خانه های خود شدند، آتش سوزی یکهزار و 300 جریب (526 هکتار) از زمین های این بخش از ایالت آریزونا را طعمه حریق کرد.

به گزارش خبرنگاران، ایالت های جنوبی و بخصوص غرب آمریکا به علت تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی هر ساله در ماه های شهریورماه شاهد آتش سوزی های مهیبی هستند.

ایالت کالیفرنیا در سال 2020 میلادی شاهد بدترین فصل حوادث آتش سوزی طی سالیان گذشته بود، بطوریکه درمجموع بیش از 4میلیون و 100هزار جریب (بیش از یک میلیون و 650هزار هکتار) از اراضی این ایالت در آتش سوخت، این میزان در مقایسه با فصل آتش سوزی در سال 2018 در ایالت دو برابر گزارش شد، تنها پنج آتش سوزی مهیب در سال 2020 در آمریکا رخ داده که در تاریخ این ایالت بی سابقه گزارش شدند.1302**

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6827

به "خبرنگاران آتش سوزی نابهنگام جنگل های آمریکا پیامد تغییرات اقلیمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی نابهنگام جنگل های آمریکا پیامد تغییرات اقلیمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید