اعلام کافی نبودن خدمات بیمه بیکاری فعالان گردشگری

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا/ براساس سخنان خزانه دار جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران یزد، کافی نبودن خدمات بیمه بیکاری فعالان گردشگری دیده می گردد.

اعلام کافی نبودن خدمات بیمه بیکاری فعالان گردشگری

قضیه چیست؟

سید امیرناصر طباطبایی نسبت متعهد نبودن سازمان تامین اجتماعی کشور در قبال پرداخت بیمه بیکاری به آسیب دیدگان ناشی از شیوع کووید 19 گلایه کرد و گفت: متاسفانه، سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به تعهدات پرداخت بیمه مستمر بیکاری شاغلان هتل ها و دیگر فعالان صنعت گردشگری جوابگو نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تمسک به راهکاری اساسی و جدی در این خصوص، توضیح داد: باید راهکاری جدی برای نجات صنعت متضرر گردشگری اندیشیده گردد که یکی از مهمترین این راهکارها راه اندازی هرچه سریعتر صندوق بازنشستگی و تامین درمان پرسنل فعال در بخش های مختلف صنعت گردشگری و هتلداری است.

رئیس جامعه هتلداران استان یزد با بیان این که پیشنهاد ایجاد صندوق مذکور محدود به استان یزد نیست، گفت: با توجه به اینکه سایر استان های کشور نیز درگیر این مسئله هستند، باید عزمی همگانی در کشور شکل گرفته و موثر واقع گردد.

وی به پرداخت ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان از سوی تامین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری اشاره و اظهار کرد: این در حالیست که حداقل حقوق و دستمزد در کشورمان کمتر از دو میلیون و 500 هزار تومان نیست و در عین حال سال هاست که تامین اجتماعی از کارفرمایان تحت عنوان بیمه بیکاری سه درصد هزینه دریافت می نماید و پس از سالها خدمات ارائه شده به هیچ وجه سنخیتی با پرداخت حق بیمه ندارد.

طباطبایی همچنین افزود: متاسفانه، بیمه بیکاری شامل خدمات بیمارستان های محدودی است و بسیاری از پزشکان نیز افراد تحت پوشش بیمه بیکاری را پذیرش نمی نمایند، در عین حال بسیاری از داروها نیز از فهرست خدمات بیمه بیکاری خارج شده است.

خزانه دار جامعه هتلداران کشور در سرانجام از بی توجهی به صنعت گردشگری و احتیاج به درمان و تامین حقوق پرسنل فعال در این بخش که تعداد قابل توجهی را شامل می شوند، گلایه و بر ضرورت ایجاد صندوق بازنشستگی و درمان برای این قشر تاکید نمود.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4670

به "اعلام کافی نبودن خدمات بیمه بیکاری فعالان گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کافی نبودن خدمات بیمه بیکاری فعالان گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید