بارش باران در استان سمنان ادامه دارد، رعد و برق در ارتفاعات

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، نقشه های هواشناسی روز آدینه از سطح استان سمنان نشان می دهد با ورود و استقرار سامانه کم فشار بارشی، باران، وزش باد و رعد برق در غالب شهرهای استان تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت اما از روز دوشنبه به مرور از میزان بارش ها کاسته خواهد شد.

بارش باران در استان سمنان ادامه دارد، رعد و برق در ارتفاعات

باران در غالب شهرهای قومس

هم اکنون غالب شهرهای استان سمنان مانند شاهرود، میامی، دامغان و ... شاهد بارش باران پائیزی هستند و در برخی نقاط مانند خوش ییلاق، بارش تگرگ نیز گزارش گردیده است.

پدیده دیگر قابل ذکر هواشناسی برای غروب آدینه و صبح شنبه، کاهش محسوس دما است به طوری که دمای هوای غالب شهرهای استان در صبح شنبه نسبت به شنبه هفته پیش سه تا هشت درجه بسته به موقعیت جغرافیایی کاهش خواهد یافت به این ترتیب مردم استان سمنان آغازین روز هفته را با بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و همچنین کاهش دما آغاز خواهند کرد.

هشدار برای بروز سیل

بارش در برخی مناطق مانند مجن در شمال شاهرود و دیباج به راه دریافت آب در خیابان ها، مزارع و باغات نیز منجر گردیده است همچنین در مهدی شهر سه میلی متر باران باریده است و احتمال بروز سیل در این شهرها و مناطق نیز وجود دارد.

هم اکنون دمای هوای مرکز استان 29 درجه بالای صفر است و پیش بینی هواشناسی برای فردا و پس فردای سمنان نیز افزایش ابر، بارش باران و وزش باد همراه با مه صبحگاهی خواهد بود این وضعیت اما در سایر شهرهای استان نیز مشابهت خواهد داشت.

هشدار برای گردشگران

هشدار هواشناسی اما برای شامگاه جمعه و روز شنبه به مسافران و گردشگرانی است که قصد تردد در محورهای استان سمنان و مناطق تفریحی رادارند چراکه احتمال بارش باران و رعدوبرق وجود دارد و لذا همراه داشتن وسایل گرمازا مانند پتو و اطمینان از سلامت خودرو به خصوص بخاری و برف پاک کن در این شرایط لازم است.

در جنگل ابر و مناطق ییلاقی شاهرود نیز برودت هوا و بارش باران احتمال گرفتار شدن گردشگران را افزایش داده و همچنین امکان بروز سیلاب در روستاهای شاهرود، میامی، دامغان و مهدی شهر وجود دارد لذا رعایت نکات ایمنی بسیار لازم است.

عدم تردد غیرضروری در محورهای استان سمنان نیز در زمره دیگر هشدارها در سطح استان سمنان با توجه به بارش های پیاپی در روزهای اخیر است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 332

به "بارش باران در استان سمنان ادامه دارد، رعد و برق در ارتفاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در استان سمنان ادامه دارد، رعد و برق در ارتفاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید