اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ارگ نادری شیروان

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به منظور مرمت برج و باروی ارگ نادری شیروان اطلاع داد.

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ارگ نادری شیروان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: با توجه به قرارگیری تپه نادری در بافت مسکونی شهر شیروان، این میزان اعتبار از محل ستاد بازآفرینی شهری و در راستای صیانت و حفاظت از بافت های تاریخی و با ارزش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به انجام 2 فصل کاوش باستان شناسان در این منطقه تاریخی توضیح داد: با اعتبار اختصاص یافته، پس از انجام مطالعات لازم، قسمت هایی که مستندات و شواهد کافی وجود دارد، مرمت اثر تکمیل می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: محوطه های تاریخی گنجینه ای گرانبها از تاریخ و فرهنگ جامعه را در خود جا داده اند و مقاصد مهمی در جذب گردشگر محسوب می شوند، از همین رو در کنار حفظ این آثار، به دنبال معرفی و شناساندن آن نیز هستیم.

یزدان پناه با تأکید بر این که ابنیه و آثار تاریخی بیانگر هویت و شناسنامه فرهنگی جوامع بشمار می رود، گفت: خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر از جمله چشم انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، تنوع اقلیمی، آداب و رسوم، سنن اجتماعی و تنوع اقوام، زمینه های مناسبی برای توسعه فعالیت های گردشگری دارد.

تپه نادری از مهم ترین استقرارهای باستانی حوضه آبریز اترک است که از میانه هزارۀ چهارم پیش از میلاد زندگی در آن شروع شده و تا دورۀ اسلامی زندگی در آن جریان داشته است.

این اثر تاریخی با شماره 703 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و طی دورۀ قاجار، حکمرانان محلی شیروان بر فراز این تپه باستانی قلعه ای ساخته و در گرداگرد آن بارویی ایجاد نموده بودند که منطقه مسکونی را محصور نموده بود.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 493

به "اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ارگ نادری شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ارگ نادری شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید