14 کاری که در سفر به ترکیه نباید انجام دهید

    به گزارش نوای پرنده پارسی،
  1. آداب معاشرت در ترکیه را جدی بگیرید

در ترکیه مرسوم است که به احترام بزرگ تر ها و خانم های باردار از جا برمی خیزند. شما نیز در سفر به ترکیه این نکته را جدی بگیرید. ترک ها افراد بسیار مهمان نوازی هستند. ما ایرانی ها با این اخلاق آشنا هستیم اما پیش از سفر به ترکیه بهتر است با نوع مهمان نوازی ترک ها آشنا شویم. ممکن است آن ها به یک استکان چای یا وعده ای غذا دعوت تان نمایند. آن ها انتظار دارند دعوت شان را بپذیرید و رد کردن دعوت برای شان بی ادبی به شمار می رود. هم چنین اگر به خانه یکی از آن ها دعوت شدید، تمیز کردن میز شام یا ناهار نشان ادب شما خواهد بود.

14 کاری که در سفر به ترکیه نباید انجام دهید
  1. آداب بازدید از مساجد ترکیه را به جا آورید

قبل از ورود به مساجد ترکیه بهتر است لباس پوشیده به تن نموده و موهای خود را بپوشانید. پیش از ورود به اماکن مقدس ترکیه مانند اماکن مقدس هرجایی بهتر است کفش های خود را در آورید. هم چنین توجه داشته باشید که این مساجد فقط برای بازدید گردشگران نیستند. عده ای برای خلوت و عبادت راهی این مساجد می شوند. به خلوت آن ها احترام بگذارید و با سر و صدا آن ها را آزرده نکنید.

  1. گذاشتن هدفون؛ اشتباه دیگر در سفر به ترکیه

هر جای ترکیه که هستید گذاشتن هدفون و گوش سپردن به آهنگ های همیشگی را فراموش کنید. ترکیه کشور موسیقی های خیابانی است. از نواهای سنتی و کلاسیک بگیرید تا راک و غیره شما را از ادامه راهتان در خیابان های ترکیه نگه خواهد داشت. حتی ممکن است شاهد خوانش تصنیف ها و پایکوبی های گروهی باشید.

  1. در سفر به ترکیه جشن های محلی را از دست ندهید

سفر به ترکیه فقط به بازدید از اماکن تاریخی و خرید از مراکز خرید ختم نمی گردد. این بار مانند بومی کشور ترکیه سفر کنید. در جشن های محلی و عروسی ها شرکت کنید، پایکوبی ترکی یاد بگیرد و از خوش و بش با مردم مهربان این سرزمین لذت ببرید. هم چنین شرکت در مراسم درویش های چرخان تجربه بی نظیر خواهد بود. این جشن ها شما را به دل تاریخ و آداب و رسوم قدیمی ترکیه می برند.

  1. تفریح در ترکیه فقط تفریح در استانبول نیست

ترکیه پر از شهرها و مناطق کمتر شناخته شده ای است که از دیدنش پشیمان نخواهید شد. زیباترین شهرهای ترکیه که کمتر شناخته شده اند ولی دیدار از آن ها از خاطرتان نمی رود. افسوس، کاپادوکیه، آنتالیا، نمرود داغی، به عقیده خیلی ها جذاب تر از استانبول هستند. هم چنین اگر قدری هم به طبیعت گردی علاقه دارید، طبیعت گردی در ترکیه را از دست ندهید.

  1. اگر از سر و صدا بیزارید، تکسیم را برای اقامت انتخاب نکنید

میدان تکسیم تا دیر وقت بیدار و پر از جمعیت است. بیشتر امکانات استانبول در تکسیم متمرکز شده و تفریحات شبانه در این منطقه نیز پرطرفدار است. از طرفی ساختمان های اینجا اغلب قدیمی اند و از پنجره های دوجداره و در و دیوار عایق دار خبری نیست.

  1. تفریحات شبانه در ترکیه و استانبول را از دست ندهید

استانبول شب های پرشور و نورانی ای دارد. قدم زدن در خیابان استقلال، کنار تنگه بسفر و کافه گردی در شب های استانبول بی نظیر خواهد بود.

  1. در ساعات شلوغ روز از اماکن تاریخی استانبول بازدید نکنید

اکثر بناهای تاریخی استانبول در طول روز پر از گردشگر و بازدیدکننده می گردد. گاهی ممکن است برای بازدید از بعضی از آن ها در صف های طولانی بایستید؛ مثلا کاخ توپکایی یکی از مکان هایی است که پیشنهاد می کنیم برای بازدید از آن ساعات اولی یا پایانی بازه زمانی بازدید را انتخاب کنید.

  1. در سفر به ترکیه غذاهای ایرانی و فست فود نخورید

در سفر به ترکیه تا می توانید غذاهای اصیل ترکی بخورید. مطمئن باشید از غذاهای ترکی خوش تان خواهد آمد و با ذائقه تان سازگار خواهد بود. به خصوص صبحانه های مفصل ترکی را از دست ندهید. از کباب های خوشمزه ترکی بگیرید تا انواع نان ها و سوپ های ترکیه همه به امتحانش می ارزند. البته در انتخاب رستوران موردنظرتان هم دقت کنید. در ادامه با انواع غذاهای ترکی و بهترین رستوران های ترکیه آشنا شوید:

  • 10 سوپ یا چوربای لذیذ ترکیه
  • همه چیز درباره نان های خوشمزه ترکی
  • معرفی 10 کباب ترکی معروف و خوشمزه
  • بهترین رستوران های استانبول کدامند؟
  • 10 تا از بهترین رستوران های بیوک آدا را بشناسیم
  1. از اطراف اماکن مشهور خرید نکنید

همه ما شاهد گران فروشی مغازه ها و دست فروشان در نزدیکی اماکن توریستی بوده ایم. در ترکیه هم اوضاع همین است. سعی کنید از اطراف اماکن مشهوری مثل ایاصوفیه و... خرید نکنید. به جای آن به مراکز خرید استانبول و ترکیه سر بزنید. در مطالب زیر بیشتر بخوانید.

  • راهنمای خرید در استانبول
  • 7 خیابان معروف استانبول برای خرید
  • 10 مرکز خرید ارزان استانبول
  • بازار بزرگ استانبول کجاست؟ (کاپالی چارشی)
  • لیست بازارهای هفتگی استانبول
  1. تاکسی دریافت در استانبول مساوی است با هزینه گزاف

از آنجا که نکات مهم تاکسی دریافت در ترکیه زیاد است، پیشنهاد می کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. تاکسی های استانبول ممکن است تاکسی متر نداشته باشند و هزینه بیشتری بگیرند. هم چنین بیشتر در ترافیک خواهید ماند. سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول آسان است و به راحتی می توانید به اکثر جاذبه های استانبول دست پیدا کنید. در مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول بیشتر بخوانید.

  1. در هوای سرد کشتی سواری نکنید

بسیاری از گردشگرانی که راهی استانبول می شوند یکی از برنامه هایشان شرکت در تور کشتی سواری تنگه بسفر است. کشتی سواری در بسفر از خاطرتان نمی رود اما اگر هوای سرد اذیت تان می نماید، در روزهای سرد سال کشتی سواری را فراموش کنید.

  1. در ترکیه به جز قهوه ترک سفارش ندهید

ترکیه به قهوه اش معروف است. احتمالا بارها قهوه ترک امتحان نموده باشید اما نوشیدن آن در ترکیه چیز دیگریست. در سفرهای خارجی پیشنهاد می کنیم نوشیدنی و غذاهای اصیل آن سرزمین را سفارش دهید.

  1. حمام های ترکی را از دست ندهید

پیشنهاد می کنیم به جای مراکز لوکس و گران ماساژ ترکیه راهی حمام های تاریخی ترکی شوید. در این حمام ها، مانند قدیمی ها حمام خواهید کرد و یک ماساژ درست و حسابی خواهید دید. فضای سنتی و معماری بی نظیر حمام های ترکی نیز با مراکز ماساژ قابل مقایسه نیستند. ضمن اینکه یک ماساژ حسابی در حمام های ترکی از مراکز لوکس ماساژ بسیار ارزانتر خواهد شد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دالاهو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1883

به "14 کاری که در سفر به ترکیه نباید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 کاری که در سفر به ترکیه نباید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید