10 اشتباهی که منجر به شیوع کرونا در دنیا شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، پایگاه اطلاع رسانی بیزینس اینسایدر در گزارشی از اشتباهات فجیعی در سطح دنیا نام برد که منجر به گسترش این ویروس شد و به مبتلا شدن هزاران نفر و گاه مرگ آنها انجامید.

10 اشتباهی که منجر به شیوع کرونا در دنیا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اعتماد آنلاین، به اعتقاد کارشناسان، 10 اشتباه عظیم باعث شیوع ویروس کرونا و تبدیل آن به یک اپیدمی دنیای شده است. پایگاه اطلاع رسانی پرنس اینسایدر در گزارشی از اشتباهات فجیعی در سطح دنیا نام برد که منجر به گسترش این ویروس شد و به مبتلا شدن هزاران نفر و گاه مرگ آنها انجامید.

کارشناسان این پایگاه 10 مورد را به عنوان عظیم ترین اشتباهات ذکر نموده اند که عبارت اند از:

1- انکار وجود ویروس از سوی چین

شاید عظیم ترین اشتباه در این زمینه را مسئولان چینی مرتکب شده اند؛ اشتباه آنها این بود که در شروع شیوع این بیماری منکر وجود آن شدند و حتی پزشک کاشف آن را هم به اتهام نشر اکاذیب دستگیر کردند. این پزشک بعد از مدتی بر اثر ابتلا به همین ویروس درگذشت.

ساده انگاری های ابتدایی چینی ها و عدم اتخاذ تدابیر لازم از جمله هشدارهای پیشگیرانه به مردم به ویژه ساکنان ووهان باعث شد این ویروس به نقاط مختلف چین منتقل گردد.

2- برگزاری مراسم شام دسته جمعی مردم شهر ووهان

بیش از 10 هزار خانواده ساکن شهر ووهان مراسم شامی را روز 18 ژانویه تدارک دیدند و هر یک غذای خانگی خود را برای شرکت در این مراسم همراه آوردند. سه روز بعد از این واقعه بود که این شهر به دلیل همه گیری وسیع به طور کامل قرنطینه شد.

یکی از پزشکان در خصوص این واقعه به وال استریت ژورنال گفت: خطر این واقعه به اندازه خود بیماری است زیرا بیانگر ناآگاهی و روش مواجهه نادرست با آن بود.

3- سفر معلم انگلیسی از ووهان به بریتانیا

روز 26 ژانویه یک معلم بریتانیایی از شهر ووهان به کشور خود بازگشت، او گفت که هیچ نوع معاینه ای از او انجام نگرفته. مسئولان به او گفته اند چون مسائل تنفسی ندارد پس هیچ مسئله ای هم نیست. او بیان کرد که در فاصله پنج دقیقه ای با بازار حیوانات شهر ووهان زندگی می نموده است.

4- انتقال اتباع آمریکایی از ووهان به ایالات متحده

زمانی که شهروندان آمریکایی از ووهان خارج شدند، هنگام ورود به خاک آمریکا ماموران بهداشتی بدون اینکه وسایل حفاظتی در اختیار داشته باشند آنان را معاینه کردند و همین بی توجهی بود که منجر به انتقال ویروس شد.

5- کشتی تفریحی dimond princess

ویروس به مرور زمان در این کشتی گسترش یافت، به طوری که 705 مورد ابتلا و چهار مورد مرگ ومیر در آن به ثبت رسید. برخی از عوامل و مسافران پس از چند هفته پیروز به ترک کشتی شدند بدون اینکه بعد از خروج در قرنطینه قرار گیرند.

یک مسئول چینی بعدها اظهار داشت تدابیر قرنطینه کردن این کشتی ایده آل نبوده است.

6- تخلیه اتباع بریتانیا از کشتی تفریحی

دولت بریتانیا با تخلیه اتباع خود از این کشتی تفریحی در شیوع بیماری نقش پررنگی داشت. دولت انگلیس بدتر از آن، چهار نفر از مسافران این کشتی را پیش از اعلام نتایج آزمایشات به خانه های خود بازگرداند؛ همین بود که بعداً تعیین شد همگی آنها به این ویروس مبتلا بوده اند.

7- اشتباه عظیم ایالات متحده

ایالات متحده با خارج کردن اشتباهی یک زن از قرنطینه خطای عظیمی مرتکب شد. این زن که از ووهان به خاک آمریکا رسیده بود در سن دیه گو در قرنطینه به سر می برد، اما به رغم اینکه علائم ویروس در او آشکار بود اجازه دادند از قرنطینه خارج گردد. گرچه مسئولان بعد از پی بردن به اشتباه خود او را دوباره به قرنطینه بازگردند، اما به هر روی ویروس را به تعدادی از افراد منتقل کرد.

8- جشن ازدواج در کره جنوبی

روز 20 فوریه گذشته مراسم ازدواج دسته جمعی ای در کره جنوبی برگزار گردید. این مراسم در حالی انجام گرفت که مسئولان همان روز اظهار داشتند شمار مبتلایان در کشور به 104 نفر رسیده است.

9- سهل انگاری در یکی از بیمارستان های ایتالیا

یکی از بیمارستان های منطقه لومباردی ایتالیا به یکی از بیمارانی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بود اجازه دادند در داخل بیمارستان با آزادی تمام قدم بزند. او نه تنها به مدت 36 ساعت آزادانه در بیمارستان رفت وآمد می کرد بلکه با دوستان و اعضای خانواده اش هم دیدار کرد.

10- وحشتی که روزنامه ایتالیایی به پا کرد

یک روزنامه ایتالیایی خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه مسئولان کشور برای قرنطینه کردن 16 میلیون نفر در شمال کشور برنامه ریزی می نمایند. انتشار این خبر باعث شد هزاران نفر از اهالی این منطقه برای تهیه مایحتاج خود در زمان قرنطینه، به فروشگاه ها هجوم ببرند. این کار سهم زیادی در انتشار ویروس در کشور داشت و در واقع ایتالیا را در صدر کشورهای مبتلا به ویروس کرونا قرار داد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4018

به "10 اشتباهی که منجر به شیوع کرونا در دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اشتباهی که منجر به شیوع کرونا در دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید