یک فاجعه دیپلماتیک برای ایالات متحده و یک پیروزی برای ایران؛برجام زنده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایرنا نوشت: گای برتون تحلیلگر مسایل بین المللی و استاد کالج سلطنتی لندن در گزارشی برای تلویزیون مرکزی چین نوشت: برجام برای آمریکا یک فاجعه و برای ایران یک پیروزی بوده و به رغم مانع تراشی های واشنگتن همچنان زنده است.

یک فاجعه دیپلماتیک برای ایالات متحده و یک پیروزی برای ایران؛برجام زنده است

برتون روز شنبه در این مطلب از برجام به عنوان یک فاجعه دیپلماتیک برای ایالات متحده و یک پیروزی برای ایران یاد کرد و نوشت: در حالی که شکست دیپلماسی آمریکایی قابل مشاهده و تحقیرآمیز بوده است، واشنگتن هنوز هم بر اشتباهات خود اصرار می ورزد و کماکان دست از سیاست فشار حداکثری و اعمال تحریم ها علیه ایران بر نمی دارد.

تلویزیون چین از قول این استاد کالج سلطنتی لندن آورده است: ریشه های بحران کنونی، مربوط به خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال 2018 میلادی و اعمال تحریم علیه ایران است و اینکه آمریکا تصور می کرد با چنین اقداماتی نفوذ منطقه ای ایران را کاهش داده و اقتصاد این کشور را ضعیف می نماید.

برتون ادامه داد: اگرچه تحریم ها، ایران را تحت فشار مالی قرار داده است اما علی رغم فشارها، آمریکا پیروز به جلب نظر ایران برای مذاکره و اخذ موافقت کشورهای دیگر برای کنار گذاشتن برجام نشده است و موید آن هم شکست های مکرر این کشور در تمدید تحریم تسلیحاتی و فعال کردن مکانیسم ماشه در شورای امنیت است.

در این تحلیل تاکید شده است که چین و روسیه در کنار کشورهای اروپایی ها تعهد خود را به برجام اعلام کردند ولی در آمریکا هم مسائل زیادی برای دونالد ترامپ رییس جمهوری وجود دارد او نتوانست توافق دیگری را جایگزین برجام کند.

برتون که عنوان استاد دانشگاه واسالیوس بروکسل را هم دارد در این تحلیل توضیح داد: اکنون در آمریکا دموکرات ها عمدتاً موافق و جمهوری خواستار مخالف برجام هستند و از آنجایی که ترامپ و جمهوری خواستار نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و راهبردی هم ندارند به نظر می رسد ممکن است مانع تراشی ها را برای خنثی کردن توافق بیشتر نمایند تا در آینده کار دموکرات ها نیز برای اجرای توافق سخت تر گردد.

310 310

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5045

به "یک فاجعه دیپلماتیک برای ایالات متحده و یک پیروزی برای ایران؛برجام زنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فاجعه دیپلماتیک برای ایالات متحده و یک پیروزی برای ایران؛برجام زنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید