کیم دوباره خشمگین شد ، اخراج مدیران پروژه بلندپروازانه بیمارستان پیونگ یانگ

به گزارش نوای پرنده پارسی، رهبر کره شمالی چند مقام دولتی و مسئولانی را که با پول دریافت از مردم در حال ساختن بیمارستانی بزرگ و مجهز هستند، از مقام شان برکنار و اخراج کرد.

کیم دوباره خشمگین شد ، اخراج مدیران پروژه بلندپروازانه بیمارستان پیونگ یانگ

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، کیم جونگ-اون پیش تر دستور داده بود بیمارستان عمومی پیونگ یانگ تا ماه سپتامبر (اوایل پاییز) آماده بهره برداری شود تا به دولت کره شمالی در مهار کرونا و درمان بیماران کووید-19 کمک کند. هر چند او این پروژه را اولویت اصلی بخش بهداشت و درمان دانسته اما دومین بار است که مسئولان ساختن بیمارستان را برای نداشتن برآورد دقیق و تامین نکردن بودجه سرزنش می کند.

رهبر کره شمالی در آخرین بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت پیونگ یانگ گروهی از مدیران پروژه را به دلیل دریافت پول و و مصالح و ابزار لازم از مردم از کار برکنار کرد. او مدعی است مسئولان این پروژه بلندپروازانه با بی دقتی و کم کاری خود زمینه کم آمدن بودجه را فراهم کرده و به همین دلیل ناچار شده اند برای به خاتمه رساندن آن دست به دامان مردم عادی شوند. بر اساس آنچه در رسانه رسمی کره شمالی آمده، کیم جونگ-اون به شدت از رفتار مسئولان دولتی در ترغیب مردم به کمک کردن خشمگین شده است.

با این حال، معلوم نیست رهبر جوان کره شمالی چه زمانی از پروژه بازدید کرده و آیا درباره تحریم های آمریکا و متوقف ماندن گفتگوهای خلع سلاح هسته ای بین پیونگ یانگ و واشنگتن هم حرف زده است یا نه. کیم جونگ-اون اوایل ماه جاری میلادی (حدود دو هفته پیش) هم مسئولان پروژه ساخت بیمارستان عمومی پیونگ یانگ را به بی دقتی و زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به مهار ویروس کرونا محکوم کرده بود.

یانگ مو-جین، استاد مطالعات کره شمالی در دانشگاه سئول معتقد است سختگیری کیم جونگ-اون نسبت به پیمانکاران و مسئولان دولتی از فشار فزاینده مالی و مالی به حکومت پیونگ یانگ با شدیدتر شدن تحریم های آمریکا حکایت می کند. به این ترتیب، به نظر نمی رسد دولت کره شمالی دست کم تا سه ماه دیگر بتواند بیمارستان عمومی پایتخت را تجهیز و آماده بهره برداری کند.

کیم جونگ-اون پروژه ساخت بیمارستان پیونگ یانگ را در ماه مارس گفت و قرار شد پس از شش ماه آن را افتتاح کند. او همان زمان از قدیمی بودن ابزارها و وسایل پزشکی کشورش گلایه کرده و خواستار نوسازی و تجهیز بیمارستان ها بدون اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا شده بود.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4795

به "کیم دوباره خشمگین شد ، اخراج مدیران پروژه بلندپروازانه بیمارستان پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیم دوباره خشمگین شد ، اخراج مدیران پروژه بلندپروازانه بیمارستان پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید