چند قلم کالای پر مصرف در دو هفته اخیر افزایش قیمت داشته اند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: وزیر صمت با بیان اینکه طی دو هفته گذشته نظارت ها بر قیمت کالاها و خدمات افزایش یافت، گفت: از 100 قلم کالای پُرمصرف، قیمت 53 قلم کالا با افزایش همراه بوده است.

چند قلم کالای پر مصرف در دو هفته اخیر افزایش قیمت داشته اند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبِنا، رضا رحمانی ظهر امروز و در حاشیه همایش تحقق گام دوم انقلاب در اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران درباره اثرات افزایش قیمت بنزین بر کالاها و خدمات اظهارداشت: همکاران من به طور مرتب قیمت 100 قلم کالای پُرمصرف را آنالیز می نمایند که این موضوع در دو هفته گذشته تشدید شده است.

وی اضافه نمود: 23 قلم کالای پُر مصرف یا افزایش قیمت نداشته یا حتی با کاهش قیمت همراه بوده اند. وزیر صنعت گفت: بخشی از افزایش قیمت ها هیچ توجیهی ندارد و تنها به واسطه تورم انتظاری اتفاق افتاده است.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه با افزایش نظارت ها، تعداد شکایات و همچنین برخوردها با افزایش قیمت بیشتر می گردد، گفت: 100 قلم کالای پر مصرف را هر روز رصد می کنیم که 50 درصد آنها افزایش قیمتی نداشته و 50 درصد نیز بین یک تا 4 درصد افزایش داشته اند.

افزایش قیمت خودرو ناشی از سوء استفاده دلالان است

وی درباره قیمت خودرو هم گفت: خودروسازان افزایش قیمتی نداشته اند اما در بازار شاهد افزایش قمیت بودیم؛ تورم خودرو واقعی نیست و تاثیر افزایش قیمت بنزین نبوده بلکه سو استفاده بعضی افراد و دلالان در بازار بوده است.

وزیر صنعت تاکید نمود: تشدید بازرسی ها متناسب با شرایط است و زمان ندارد. تا هر زمان احساس کنیم بازار به این نظارت احتیاج دارد، در بازار حضور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مورد افزایش قیمت بنزین با افزایش قیمت ها باید 2 نکته رادر نظر گرفت، توضیح داد: یک موضوع تاثیر واقعی است و دیگری تاثیر روانی و تورم انتزاعی که باید تاثیر واقعی را بپذیریم.

رحمانی تاکید نمود: کوشش ما این بوده جلوی تاثیر روانی و غیرواقعی و سو استفاده نمایندگان را بگیریم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3118

به "چند قلم کالای پر مصرف در دو هفته اخیر افزایش قیمت داشته اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند قلم کالای پر مصرف در دو هفته اخیر افزایش قیمت داشته اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید