پلیس: پاساژ های بازار تهران و مگامال ها اجازه فعالیت ندارند

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرهنگ نادر مرادی درباره فعالیت مشاغل و صنوف کم خطر در تهران گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده شرط فعالیت صنوف کم خطر یا همان کم ریسک در پایتخت، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد مجوز است. این کد هم حتما باید در ورودی واحد های صنفی نصب شده و قابل رویت باشد. واحد های صنفی مجاز نیز باید یکسری موارد و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را که در راستای فاصله گذاری اجتماعی ابلاغ شده، رعایت نمایند.

پلیس: پاساژ های بازار تهران و مگامال ها اجازه فعالیت ندارند

وی در تبادل نظر با ایسنا، با اشاره به مشاغل و صنوفی که فعالیت شان همچنان مجاز نیست، گفت: باشگاه های بدنسازی، سالن های ورزشی، تالار های پذیرایی، مراکز همایش، آرایشگاه های مردانه و زنانه، سالن های تئاتر و سینما، پاساژ های مسقف، رستوران ها، قلیان سراها، کافی شاپ ها و ... جزو صنوفی هستند که همچنان فعالیت شان مجاز نیست. البته لیست کامل این مشاغل در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد و به افراد اعلام می گردد که آیا امکان فعالیت دارند یا خیر.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران عظیم تاکید نمود: در عین حال ممکن است واحدی صنفی جزو مشاغل کم ریسک باشد، اما مشخصاتش در سامانه وزارت بهداشت ثبت نشده و کد مربوطه را دریافت نکرده باشد که در این خصوص ضروری است حتما نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام شده و سپس واحد صنفی بازگشایی گردد؛ چرا که در غیر اینصورت فعالیت واحد مذکور مجاز نیست.

مرادی در خصوص فعالیت بازار تهران و مگامال ها در پایتخت نیز گفت: همانطور که گفته شده، پاساژ های مسقف با توجه به شرایطی که برابر تجمع در آن ها وجود دارد، فعلا مجاز به فعالیت نیستند. در خصوص بازار تهران هم سرا ها و پاساژ های مسقف مجاز به فعالیت نخواهند بود.

به گفته وی، در خصوص پاساژ های روباز محدودیتی وجود نداشته و طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت شان ممنوع نیست.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران عظیم در خصوص فعالیت انبار ها و کارگاه های تولیدی نیز اظهارکرد: در این خصوص دستورالمعل بهداشتی صادره به آن ها ابلاغ شده و خوشبختانه این موضوع در بیشتر کارگاه ها نیز رعایت می گردد. این کارگاه ها نیز با رعایت دستورالمعل می توانند فعالیت نمایند، اما اگر چنانچه از دستورالعمل سرپیچی نمایند با آن ها برخورد خواهد شد.

مرادی از شهروندان خواست که هرگونه فعالیت غیرمجاز صنوف را به وسیله تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش نمایند. ضمن اینکه تیم های گشت پلیس و بازرسی صنوف نیز در این مدت فعال است و اقدام به بازدید از اماکن خواهد نمود.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4368

به "پلیس: پاساژ های بازار تهران و مگامال ها اجازه فعالیت ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس: پاساژ های بازار تهران و مگامال ها اجازه فعالیت ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید