پزشکان نگران تمدید پروانه طبابت خود نباشند

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی گفت: طبق رایزنی های صورت گرفته با وزارت بهداشت این مجوز را گرفتیم که در سال 99 پزشکان نیازی به امتیاز بازآموزی نداشته باشند.

پزشکان نگران تمدید پروانه طبابت خود نباشند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا سلیمی ضمن اشاره به همه گیری بیماری کووید-19 در کشور اظهار کرد: با توجه به این که امکان حضور در همایش ها و برنامه های بازآموزی بصورت حضوری وجود ندارد و سال آینده نیز همکاران باید پروانه های طبابت خود را تمدید نمایند؛ یکی از دل نگرانی های موجود این بود که پروانه ها تمدید نگردد یا همکاران نتوانند امتیاز بازآموزی لازم را کسب نمایند.

وی به دو مکانیسم برای برطرف این مشکل و کاستن از دل نگرانی های جامعه پزشکی اشاره نمود و اضافه کرد: با طراحی و اجرای برنامه های مجازی همکاران می توانند ضمن بروز کردن اطلاعات خود امتیاز لازم را کسب نمایند که با رایزنی های صورت گرفته قوانین نیز در این زمینه تسهیل شد و اعضای نظام پزشکی می توانند تمامی امتیاز خود را با شرکت در وبینارهای مجازی تامین نمایند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه احتمال می دادیم شاید تعداد وبینارها و برنامه های مجازی کافی نبوده و سقف امتیازات بالا نباشد؛ ادامه داد: با رایزنی هایی که با وزارت بهداشت انجام دادیم، این مجوز را اخذ نمودیم که برای سال 99 احتیاج به امتیاز بازآموزی نباشد اما همکاران در سال آینده به ازای 6 سال؛ در واقع 150 امتیاز را ارائه دهند.

سلیمی توضیح داد: این بدان مفهوم است که اگر کسی امتیاز پنج ساله اش کامل باشد، پروانه طبابت خود را دریافت می نماید و اگر کسی کمبود امتیاز دارد لازم نیست نگران باشد؛ چون پروانه به او داده می گردد، ولی سال آینده باید این کمبود امتیاز را جبران کند و این امر بخشی از مسائل و دل نگرانی همکاران را حل خواهد نمود.

4148

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5159

به "پزشکان نگران تمدید پروانه طبابت خود نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان نگران تمدید پروانه طبابت خود نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید