پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک با نانو تعریف شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، شرکت فرست گرافن در قالب یک بورس تحصیلی، پروژه مشترکی را با دانشگاه واویک آغاز خواهد کرد تا از گرافن برای ارتقاء خواص پلاستیک ها استفاده کند.

پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک با نانو تعریف شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت فرست گرافن (First Graphene) در زمینه ترموپلاستیک های با کارایی بالا، همکاری مشترکی با دانشگاه واویک آغاز کرده است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که در قالب یک پروژه دکتری، قرار است روی پتانسیل های گرافن در سیستم های ترموپلاستیک همکاری مشترکی داشته باشد.

فرست گرافن یک بورس تحصیلی برای این موضوع در نظر گرفته است که قرار است با همکاری گروه تولید واویک (WMG) یک الگوی پیروز همکاری را ایجاد کنند. این گروه که در دانشگاه واویک مستقر است، مدل های همکاری پیروزی را در بخش های مختلف دانشگاهی و خصوصی داشته است و ارتباطات قوی با شرکاء صنعتی نظیر شرکت جگوار و لندرور ایجاد کرده است.

فرست گرافن با تونی مکنالی و تیم تحقیقاتی ایشان همکاری خواهند داشت، این تیم توانایی بالایی در ترکیب نانومواد از جمله نانولوله های کربنی و گرافن در سیستم های پلیمری دارند. این شرکت متعهد به تامین بودجه دانشجوی دکتری و همچنین پشتیبانی از این پروژه به مدت سه سال است.

استفاده از گرافن به عنوان ماده افزودنی در مواد ترموپلاستیک باعث افزایش خواص مکانیکی، الکتریکی و حرارتی آن شده و همچنین مقاومت در برابر آتش، مواد شیمیایی و نفوذ گاز ها را تقویت می کند. این کار موجب کاهش هزینه تولید پلیمر هایی نظیر پلی الیفین و پی آمید ها شده و ارزش افزوده زیادی در بخش تولید پلاستیک ایجاد می کند. کاربرد های بالقوه برای این نوع پلاستیک های مهندسی شده، در صنعت خودروسازی و هوافضا است.

کار اولیه دانشگاهی در مورد پلاستیک های بهبود یافته با گرافن، پیشرفت های چشمگیری را در عملکرد نشان می دهد، هر چند که برای کار صنعتی مناسب نیست. بنابراین، نتایج بهبود هایی که در مقالات قید شده برای کار صنعتی هنوز قابل تعمیم نیست.

در این پروژه شرکت فرست گرافن با همکاری محققان دانشگاه واویک قرار است روی بهینه سازی شیمی سطح و استفاده از افزودنی ها در ارتقاء خواص ترموپلاستیک کار کنند.

کریک مک گاچین از مدیران شرکت فرست گرافن می گوید: ما خوشحالیم که در این پروژه همکاری می کنیم تا محصولات پیشرفته با گرافن تولید شود.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4877

به "پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک با نانو تعریف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه دکتری برای حل مشکل صنعت پلاستیک با نانو تعریف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید