پارلمان مصر و درخواست برای ممنوعیت منبر سلفی ها

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از المصریون، ضرورت منع سلفی ها از سخنرانی و درس دادن در مساجد، درخواستی بود که عمر حمروش رئیس کمیسیون دینی پارلمان مصر و استاد دانشگاه الازهر خواهان آن شد و از وزارت اوقاف مصر خواست که نظارت دقیق تری برای ممانعت از بالا رفتن این افراد بر منبرها انجام دهد.

پارلمان مصر و درخواست برای ممنوعیت منبر سلفی ها

وی اضافه کرد: باید مانع از اشاعه افکار این جریانها خواه در مساجد بزرگ یا کوچک شد. باید وزیر اوقاف تدابیر نظارتی بر مساجد داشته باشد و مانع از افرادی که وابسته به جریانات هستند، گردد. وزیر اوقاف مصر تاکنون کوشش های زیادی برای مقابله با این جریان ها در استان های مختلف مصر انجام داده، اما بعضی از افراد و شخصیت های وابسته به سلفی ها خواهان در اختیار دریافت منبرهای مساجد هستند.

ابراهیم خلیف نماینده مجلس مصر هم خاطرنشان کرد: عمل به درخواست حمروش در این زمینه ضروری نیست، به ویژه این که کسانی که بر روی منبر می روند، دارای مجوز رسمی از وزارت اوقاف هستند.سلفی ها در مجلس نیز حضور دارند و رفتار آنها معتدل است و نشان نمی دهد که اندیشه های افراطی و خلاف مصلحت کشور داشته باشند. حمروش به شکل رسمی آنرا مطرح نکرده و فقط در حد حرف بوده است. قطعا برای ما فرد افراطی و کسی که دعوت به اشاعه آنچه به زیان کشور است می نماید، قابل قبول نیست.

خالد عبدالعزیز شعبان دیگر نماینده پارلمان مصر نیز گفت: صاحبان افکار افراطی و ویرانگر ممنوع المنبر و درس دادن در داخل مساجد هستند. هر که بر بالای منبر می رود باید از الازهر مجوز داشته باشد و در وزارت اوقاف نامش ثبت شده باشد اما بدون آن باید منع گردد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 440

به "پارلمان مصر و درخواست برای ممنوعیت منبر سلفی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارلمان مصر و درخواست برای ممنوعیت منبر سلفی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید