وزیر بهداشت در شهرستان فسا اعلام نمود؛ توجه به درمان سرپایی از بروز بسیاری بیماری ها پیشگیری می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نگاه ما به توسعه درمان سرپایی است ، توجه به درمان سرپایی به تشخیص زودرس بیماریها و پیشگیری از تشدید آن می انجامد.

وزیر بهداشت در شهرستان فسا اعلام نمود؛ توجه به درمان سرپایی از بروز بسیاری بیماری ها پیشگیری می نماید

به گزارش گروه استان های خبرنگاران ، سعید نمکی شامگاه آدینه در نشستی با دانشگاهیان علوم پزشکی فسا با تاکید بر اینکه توجه به درمان سرپایی به خصوص کنترل فشار خون می تواند به پیشگیری از دیابت یاری کند گفت: اینقدر بیماران دیالیزی، دیابتی، فشارخونی، قلبی، رتینوپاتی نتیجه بی توجهی به مقوله پیشگیری است.

وزیر بهداشت ادامه داد: درمان بستری را هم باید بر حسب احتیاج ومنطبق براحتیاج های مناطق دنبال گردد، در حوزه سلامت راهی رفتیم که پیمودن آن گرچه سخت بود، اما ما را به پیمودن پیمودن راه های نرفته و آینده بهتر در نظام سلامت امیدوار کرد.

دکتر نمکی خاطر نشان کرد: امروز ما با موجی از بیماری هایی مانند حوادث جاده ای، سرطانها، دیابت بیماری های قلبی عروقی سکته های حاد قلبی و مغزی روبرو هستیم، بسیاری از این بیماری ها با پیشگیری و تغییر در سبک زندگی قابل کنترل است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه درپیشگیری از آسیب های اجتماعی و بیماری ها باید شیوه زندگی مردم را تغییر داد گفت:این رویکرد به تنهایی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قابل تحقق نیست، باید از مدرسه و از خانواده ها برای تغییر در سبک زندگی آغاز کرد.

نمکی بر حرکت در حوزه سلامت بر مبنای رویکرد جامعه محور تاکید نمود و گفت: بدون این رویکرد و راه چاره سیاست ها در این حوزه ناکام می ماند، در عرصه آموزش پزشکی نیز نقصان های زیادی وجود دارد که باید مرتفع گردد، گرچه دستاورد های زیادی هم دراین حوزه وجود دارد.

وزیر بهداشت دستاورد های علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا را ستود و گفت: این دانشگاه در اوجی از اقتدار و شکوفایی و افتخار آفرینی در عرصه ملی است و می تواند به عنوان یکی از قطب های بالنده و شکوفایی پزشکی کشور ایفای نقش کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا از وزیر بهداشت خواست تا پایگاه انتقال خون این شهرستان به عنوان یکی از قدیمی ترین پایگاه های فارس مورد توجه قرار گیرد و گفت: این پایگاه با اخذ سالیانه بیش از 11 هزار واحد خون، تامین کننده خون بیمارستان های سروستان، نی ریز، استهبان و مراکز درمانی فسا است.

سلیمان کرمی ادامه داد: پایگاه انتقال خون شهرستان فسا همچنین تأمین کننده خون بیش از 400 نفر از بیماران خاص این شهرستان ها است و در مواقع بحران و یاری به مناطق آسیب دیده همواره پیشقدم بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به ارتقای سیستم های درمانی شهرستان فسا در دهه اخیر متاسفانه این پایگاه مورد کم لطفی واقع شده و قطعا اگر توجه نگردد در جهت خدمت در حوزه درمان خلل ایجاد خواهد شد، ساختمان بسیار نامناسب و غیر استاندارد و فرسوده و خودرو های ناایمن و فرسوده و تجهیزات بسیار مستعمل و فرسوده و از رده خارج این مرکز احتیاج به توجه و مساعدت در جهت نوسازی دارد.

کرمی ادامه داد: در راستای توازن منطقه ای و توجه ویژه به همه بخش ها، مرکز درمان بستر بخش نوبندگان با 30 درصد پیشرفت فیزیکی همچون سه مرکز درمان بستر بخش های ششده، قره بلاغ و زاهد شهر احتیاج به توجه و تامین و تزریق بودجه لازم جهت راه اندازی و بهره برداری دارد.

به گفته وی با وجود خدمات شایسته مجموعه دانشگاه و کادر متخصص درمانی و حضور چشمگیر بیماران از شهرستان های اطراف تسریع در راه اندازی بیمارستان 184 تختخوابی امام حسین (ع) مطالبه اصلی و عمومی مردم شهرستان است.

شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

ب

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1117

به "وزیر بهداشت در شهرستان فسا اعلام نمود؛ توجه به درمان سرپایی از بروز بسیاری بیماری ها پیشگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت در شهرستان فسا اعلام نمود؛ توجه به درمان سرپایی از بروز بسیاری بیماری ها پیشگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید