هشدار روسیه درباره خطر احیای جنگ سرد به دلیل سیاست های آمریکا

به گزارش نوای پرنده پارسی، دبیر شورای امنیت روسیه هشدار داد، کوشش آمریکا و متحدانش برای جایگزین کردن حقوق بین الملل، تحمیل ارزش های غربی و مداخله در امور داخلی سایر کشورها، خطر احیای جنگ سرد و تقسیم دنیا به خودی و بیگانه را افزایش داده است.

هشدار روسیه درباره خطر احیای جنگ سرد به دلیل سیاست های آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نیکلای پاتروشییف دبیر شورای امنیت روسیه امروز (آدینه) در نشستی در برزیل با مقامات بلندپایه کشورهای عضو گروه بریکس (برزیل، روسیه هند، چین و آفریقای جنوبی) در زمینه مسائل امنیتی، اعلام نمود که کوشش های آمریکا و متحدینش در جهت نادیده دریافت حقوق بین المللی و جایگزین کردن قوانین خود به جای حقوق بین المللی شناخته شده خطر بازگشت به وضعیت جنگ سرد و تقسیم دنیا به بیگانه و خودی را افزایش داده است.

این مقام بلندپایه یادآور شد: ساختار روابط بین المللی در حال سپری کردن مرحله ای حساس و تغییر شکل است، ضمن اینکه روند شکل گیری برای ایجاد نظم دنیای عادلانه، چندان هم ساده نیست. کوشش هایی برای تغییر حقوق بین الملل بر اساس منشور سازمان ملل و روابط بین المللی به عنوان نظم دنیای بر اساس حقوق کشورها مشاهده شده است. آمریکایی ها و متحدان آنها آغاز به ترجیح دادن منافع ژئوپلیتیکی خود به جای حقوق و شرایط شناخته شده بین المللی نموده اند.

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید نمود، تمامی این کوشش ها ممکن است به از بین رفتن هنجارها و اصول دنیای شناخته شده منجر شده و دنیا را به وضعیت حاکم بر جنگ سرد و تقسیم کشورها به دوست و دشمن بازگردد.

پاتروشییف یادآور شد که در جریان این کوشش ها از ابزار شناخته شده ای، از اعمال تحریم های مالی یک جانبه و کوشش برای دخالت در امور داخلی کشورهای که برای غربی ها مورد قبول نیستند تا مداخله مستقیم و سازماندهی کودتای دولتی استفاده می گردد.

دبیر شورای امنیت روسیه از جمله وظایف پیش روی کشورهای گروه بریکس را به حداقل رساندن تهدیدات و حل و فصل مناقشات نامید. وی گفت: روسیه از شرکای خود در این گروه میخواهدد تا در چارچوب همکاری های بین المللی روی به حداقل رساندن خطر بروز مناقشات نظامی، تامین ثبات در عرصه موشکی و هسته ای و حل و فصل مناقشات موجود در دنیا متمرکز شوند.

وی در صحبت از مسائل دنیای، منطقه ای و ملی در زمینه امنیت بین المللی یادآور شد که کشورهای گروه بریکس در آستانه تهدیدات در حال رشد برای جامعه دنیای قرار دارند: ساختار روابط بین الملل هر چه می گذرد در حال پیچیده تر شدن است، رویارویی در رابطه با توسعه ناعادلانه در دنیا افزایش یافته،اختلاف بین کشورهای فقیر و غنی تعمیق شده، مبارزه بر سر منابع طبیعی و بازارهای مالی و کنترل زیرساختارهای ترانزیتی تشدید شده است. در چنین شرایطی بعضی کشورها، همچون گذشته، از به رسمیت شناختن واقعیات در حال تغییر در دنیا خودداری نموده و تنها منافع خاص خود را دنبال می نند. کوشش می نمایند تا ارزش های مورد قبول خود را به سایر کشور ها تحمیل نمایند که این مسئله باعث افزایش درگیری های قومی-نژادی، افراط گرایی، نفرت و عدم تحمل اجتماعی و مذهبی در امور بین المللی می گردد.

پاتروشییف همچنین گفت که سیستم ثبات راهبردی در دنیا به خاطر سیاست های غرب در حال از بین رفتن است که چنین رویارویی امکان بروز یک مسابقه تسلیحاتی جدید از جمله در عرصه فضا را افزایش خواهد داد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2753

به "هشدار روسیه درباره خطر احیای جنگ سرد به دلیل سیاست های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره خطر احیای جنگ سرد به دلیل سیاست های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید