نشست هیئت امنای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید

به گزارش نوای پرنده پارسی، نشست هیئت امنای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید.

نشست هیئت امنای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز سه شنبه 1 آبان 97 در این نشست با اشاره به صندلی و زحمات سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی باید از تجربیات و توانمندی های ایشان استفاده کند.

حسن شهرستانی عضو هیئت امنای پژوهشگاه در این نشست گفت: پژوهشگاه به لحاظ کمی و کیفی باید تقویت گردد، هرچند اتفاقات متفاوتی که در گذشته افتاد ضربات بسیار زیادی به این مجموعه زد و در چند سال گذشته شاهد رشد و رونق برنامه های پژوهشی و باستان شناسی بودیم.

او توضیح داد: امیدواریم روند خوبی که شروع شده است در پژوهشگاه ادامه پیدا کند، پژوهشگاه مغز حوزه میراث فرهنگی است و ستون اصلی سازمان است، ارتقای کار علمی راندمان اقتصادی بیشتری نیز به دنبال دارد.

همچنین در این نشست دستاوردهای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از سال 92 تا 97 از سوی عبدالکریم شادمهر معاون اداری و اقتصادی پژوهشگاه تشریح شد.

او گفت: اقدامات تحول سازی در پژوهشگاه انجام شده است اما با اهدافی که در این حوزه باید دست پیدا کنیم فاصله داریم، پژوهشگاه وظیفه حاکمیتی نیز دارد و تنها نهاد تخصصی در کشور است که در حوزه کاوش و باستان شناسی امکان صدور مجوز را در اختیار دارد.

شادمهر اضافه نمود: بازنگری و اصلاح اساسنامه و ساختار سازمانی از جمله اقداماتی بود که در این مدت انجام شد، همچنین سیاست گذاری برای برنامه های پژوهشگاه نیز از سال 92 در دستور کار نهاده شد.

معاون اداری و اقتصادی پژوهشگاه اضافه نمود: ما کوشش کردیم به رغم کمبود منابع با مصرف بهینه برنامه های علمی و پژوهشی را پیگیری کنیم، راه اندازی سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش(ساترا) میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در دستور کار پژوهشگاه نهاده شده است.

او توضیح داد: فعالیت های فناوری و کاربردی نیز از دیگر برنامه های پژوهشگاه بوده است، همچنین گسترش مراکز نوآوری میراث فرهنگی و گردشگری نیز شروع شده است.

شادمهر اضافه نمود: وضعیت بودجه و اعتبارات پژوهشگاه امروز به ثبات تقریبی مناسبی رسیده است و روند ارزیابی پژوهشگاه از سوی وزارت علوم براساس شاخص های کیفی، رو به رشد بوده است.

معاون اداری و اقتصادی پژوهشگاه با اشاره به برنامه های آینده این مجموعه گفت: خرید ساختمان سرهنگ سخایی، ایجاد ردیف اختصاصی مستندسازی آثار ایرانی در خارج از کشور، تشکیل کارگروه راهبری طرح های مشترک سازمان و پژوهشگاه و ارتقای سطح گروه هنرهای سنتی و گروه گردشگری به پژوهشکده از برنامه های آینده پژوهشگاه است.

در این نشست 7 دستور جلسه مطرح و مورد آنالیز اعضای هیئت امنای پژوهشگاه نهاده شد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2128

به "نشست هیئت امنای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هیئت امنای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید