معترضان فرانسوی برای هفدهمین شنبه متوالی به خیابان ها آمدند

به گزارش نوای پرنده پارسی، معترضان فرانسوی امروز برای هفدهمین شنبه متوالی در خیابان های پاریس پایتخت این کشور تجمع نموده اند.

معترضان فرانسوی برای هفدهمین شنبه متوالی به خیابان ها آمدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از شروع هفدمین شنبه اعتراضی در خیابانهای پاریس خبر میدهند.

براساس گزارش رسانه های غربی، معترضان فرانسویِ جلیقه زرد از ساعاتی پیش در بعضی خیابانهای پایتخت فرانسه تجمع و راهپیمایی خود را شروع نموده اند.

تصاویر پخش زنده نشان می دهد که هزاران جلیقه زرد در خیابانهای پاریس با سر دادن شعارهایی در حال برپایی اعتراضات جدید به سیاستهای دولت امانوئل ماکرونم هستند.

همچنین پلیس فرانسه در اطراف معترضان حضور دارد اما تا کنون درگیری و خشونتی بین طرفین گزارش نشده است.

در طول هفته های گذشته، پلیس فرانسه از هزاران گلوله لاستیکی علیه معترضان موسوم به جلیقه زردها استفاده نموده است که به نقص عضو در افراد منتهی شده است. این اقدام اگرچه انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته اما نیروهای پلیس و ژاندارم های فرانسوی همچنان مجاز هستند که این تسلیحات را به کار گیرند.

به دنبال گزارشهای بیشمار از خشونتها علیه معترضان، سازمان ملل متحد اخیرا از دولت فرانسه خواسته است در زمینه خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان در تظاهراتهای جلیقه زردها تحقیق و تفحص کند.

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت ماکرون تظاهرات نموده اند. این تظاهرات ها عموما مسالمت آمیز بوده اند و در پاره ای موارد با دخالت پلیس به درگیری های خیابانی منجر شده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم نموده و می گویند او سیاست هایی را دنبال می نماید که بانک های بزرگ فرانسه از آن نفع می برند.

سرانجام پیغام/م

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 960

به "معترضان فرانسوی برای هفدهمین شنبه متوالی به خیابان ها آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان فرانسوی برای هفدهمین شنبه متوالی به خیابان ها آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید