مسیح خودخوانده کره جنوبی به خاطر انتشار ویروس کورونا پوزش خواست

به گزارش نوای پرنده پارسی، بنیانگذار یک فرقه بحث برانگیز مسیحی در کره جنوبی که یکی از اعضای آن باعث انتقال ویروس کورونا به شمار زیادی از افراد شد، از مردم این کشور پوزش خواست.

مسیح خودخوانده کره جنوبی به خاطر انتشار ویروس کورونا پوزش خواست

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز لی مان-هی، رهبر این فرقه در یک کنفرانس خبری دو بار به شیوه سنتی تبزرگ کرد تا فروتنی و تاسف خود را نشان دهد.

این مسیح خودخوانده که بنیانگذار و رهبر کلیسای شینچئونجی عیسی گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم، اما نتوانستیم انتشار ویروس را متوقف کنیم.

این رهبر فرقه دوری گزین در صحبت هایش در بیرون از یک ساختمان های این کلیسا در شهر گپیئونگ کره جنوبی گفت: من واقعا شکرگزارم، اما در عین حال خواستار بخشایش هستم. من حتی خیال چنین اتفاقاتی را هم به سرم راه نمی دادم.

لی 54 ساله این همه گیری را مصیبتی بزرگ خواند.

پیروان کلیسای شینچئونجی عیسی اعتقاد دارند بنیانگذارشان آنها را به بهشت خواهد برد و اواخر سال پیش از شهر ووهان چین- محل ظهور ویروس جدید کورونا- بازدید کرده بودند.

یکی از اعضای این کلیسا که بیمار 31 نامیده شد، با گریز از بیمارستان و شرکت در مراسم مذهبی کلیسا نخستین موج عفونت ها با ویروس کورونا را در کره جنوبی باعث شد که در هفته های اخیر این کشور را دچار خود کرده است.

نقش احتمالی این کلیسا در شیوع بیماری در کره جنوبی باعث خشم شدید عمومی شده است و هنگام پوزش خواهی رهبر این فرقه چندین تظاهرکننده به او ناسزا گفتند.

پیش از این کنفرانس خبری که در بیرون ساختمانی قلعه مانند به نام کاخ صلح با محافظت صدها افسر پلیس برگزار گشت، تنش ها بالا گرفته بود.

معترضان با زدن اتهام همکاری نکردن این کلیسا در تلاش ها برای توقف بیماری از دادستانان کشور می خواهند پرونده جنایی با اتهام قتل بر ضد لی تشکیل شود.

با کاهش موارد گزارش روزانه موارد عفونت با ویروس کورونا از چین، اکنون به نظر می رسد کره جنوبی به کانون اصلی شیوع بیماری در جهان بدل شده است.

کره جنوبی روز چهارشنبه 14 اسفند 516 مورد جدید عفونت با ویروس کورونا گفت، در حالیکه چین که زمانی کانون اصلی شیوع بیماری بود، فقط 130 مورد جدید را گزارش کرده است. شمار موارد جدید روزانه عفونت در چین حدود یک هفته است که هر روز کاهش می یابد و به این ترتیب ظاهرا کره جنوبی مرکز جدید این همه گیری باشد.

کره جنوبی تا به حال 5600 مورد بیماری و 32 مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است. ایران با 2922 مبتلا در رده بعدی قرار می گیرد، هر چند شمار مرگ ومیرها، 92 مورد، در آن بیشتر است.

  • همه چیز درباره ویروس جدید کورونا عامل بیماری کووید-19

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3911

به "مسیح خودخوانده کره جنوبی به خاطر انتشار ویروس کورونا پوزش خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیح خودخوانده کره جنوبی به خاطر انتشار ویروس کورونا پوزش خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید