ماموریت های 4 گانه وزارت صنعت در سال جهش فراوری ، برنامه ریزی برای صادرات 41 میلیاردی

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرپرست وزارت صمت با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته برای دستیابی به صادرات غیرنفتی 41 میلیارد دلاری در سال جهش فراوری، گفت: صدور جواز تاسیس صنعتی طی سه ماهه اول سال جاری بیش از 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

ماموریت های 4 گانه وزارت صنعت در سال جهش فراوری ، برنامه ریزی برای صادرات 41 میلیاردی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسین مدرس خیابانی در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: در دو ماه اول امسال مسائل عدیده ای در بازگشایی مرز های تجاری و برقراری صادرات کشور داشتیم که خوشبختانه با مدیریتی که انجام شد، اکنون حدود 80 درصد از مرز های تجاری و 75 درصد از بازارچه های مرزی کشور فعال هستند و تجارت تقریباً در آستانه شرایط تبلیغ واقع شده است.

وی با بیان اینکه آمار فراوریات منتخب کالایی کشور با وجود محدودیت های کرونایی و تشدید تحریم ها طی سه ماه نخست امسال افزایشی بوده است، گفت: امیدواریم با گشایش به وجود آمده در تامین مواد اولیه مورد احتیاج بخش صنعت، این در فراوریات ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تقویت فراوریات صنعتی در ایام شیوع کرونا، گفت: در این مدت با وجود همه محدودیت ها، فراوری ماسک بیش از 30 برابر افزایش داشته و از 200 هزار عدد به 6 میلیون عدد رسیده و در حال حاضر از یک وارد نماینده اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا به صادرنماینده در این زمینه تبدیل شده ایم.

به گفته مدرس، طی سه ماهه اول امسال صدور جواز تاسیس صنعتی بیش از 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و میزان سرمایه گذاری های جواز تاسیس های صادره نیز با افزایش 137 درصدی روبرو شده است. در عین حال، تعداد شرکت های دانش بنیان از 325 شرکت به 350 شرکت رسیده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حدود 23 درصد اشتغال کشور و 76 درصد صادرات غیرنفتی مربوط به بخش صنعت است، اضافه نمود: طی سه ماهه اول امسال و با وجود محدودیت های کرونایی و تحریم عموم فراوریات منتخب کالایی افزایشی بوده و به عنوان نمونه فراوری خودرو 22 درصد، فراوری تایر خودرو 27 درصد و فراوری سیمان 10 درصد رشد داشته است.

وی توضیح داد: در زمینه لوازم خانگی نیز فراوری ماشین لباسشویی 100 درصد افزایش یافته و فراوری تلویزیون با افزایش 50 درصدی روبرو بوده است.

* 4 ماموریت وزارت صنعت در سال جهش فراوری

وی با بیان اینکه وزارت صنعت امسال 4 ماموریت ویژه برای تحقق اهداف جهش فراوری برای خود تعریف نموده است، گفت: تعمیق ساخت داخل، اولین محور فعالیت وزارت صنعت در امسال است که باید حتما روی صنایع داخلی و دانش بنیان و توانایی کشور سرمایه گذاری و متمرکز شویم.

وی اضافه نمود: به همین دلیل، تامین مواد اولیه به عنوان اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و خوشبختانه با همکاری بانک مرکزی در خرداد ماه گشایش خوبی در این بخش اجرا شده است.

به گفته مدرس، امسال تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و به همین دلیل بیش از 12 هزار و 500 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد مراحل تکمیل خود را طی می نمایند.

وی گفت: در قالب پویش ملی فراوری و تداوم امید، بهره برداری 200 طرح عظیم و پیشران با ارزش سرمایه گذاری بیش از 170 هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی 41 هزار نفری در حال اجرا است و هفته اول این پویش با فرمان رئیس جمهور وارد فاز عملیاتی خود شد.

وی با بیان اینکه سومین ماموریت وزارت صنعت در سال جهش فراوری توسعه صادرات و کنترل واردات است، گفت: با توجه به اینکه افزایش فراوری احتیاجمند بازار های صادراتی جدید است، در همین زمینه دستیابی به رقم 41 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در این وزارتخانه هدف گذاری شده و با وجود شکاف آمار صادراتی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل امیدواریم با پیگیری های اجرا شده و با فرایند فعلی به هدف معین شده، برسیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: در کنترل واردات نیز این وزارتخانه کاملاً جدی عمل می نماید و جز سه محور اصلی مدنظر دولت، از جمله در بخش واردات مواد اولیه محدودیت واردات، سایر اقلام در دستور کار است و در کوشش هستیم اقلام مورد احتیاج را از محل فراوریات داخلی تامین کنیم.

به گفته وی، ماموریت چهارم وزارت صنعت نیز کنترل و تنظیم بازار است به طوری که استمرار فراوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و تامین به هنگام کالا های مورد احتیاج مانع از خالی شدن فروشگاه ها و تامین مناسب کالا ها در مراکز عرضه شده و حتماً این فرایند تداوم خواهد یافت.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4743

به "ماموریت های 4 گانه وزارت صنعت در سال جهش فراوری ، برنامه ریزی برای صادرات 41 میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت های 4 گانه وزارت صنعت در سال جهش فراوری ، برنامه ریزی برای صادرات 41 میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید