لزوم جذب سرمایه گذار برای توسعه، مدیریت شهری نیازمند نگاهی نو

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کردستان، اظهارداشت: کردستان دارای ظرفیت های مناسب و فضا و منابع ظبیعی بسیار زیبایی است که باید از این پتانسیل در راستای جذب سرمایه گذار برای توسعه استان استفاده کرد.

لزوم جذب سرمایه گذار برای توسعه، مدیریت شهری نیازمند نگاهی نو

وی با اشاره به اینکه امروز فضا و شرایط اقتصادی کشور ویژه و خاص است، اضافه کرد: در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب، شرایط تا این حد سخت نبوده، اما با این وجود علیرغم اینکه شهرهای کردستان دارای ظرفیت های طبیعی بسیاری برای توسعه هستند به خوبی از آنها بهره گرفته نمی گردد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: ظرفیت های استان کردستان به گونه ای است که بسیاری از شهرهای کشور حسرت داشتن آنها را دارند و میراث طبیعی، فرهنگی و معنوی قوی موجود در این منطقه بستر بسیار خوبی برای تحول آن است.

جمالی نژاد با بیان اینکه بسیاری از شهرهای کشور از این شرایط استان کردستان بهره مند نیستند، یادآور شد: جای سوال دارد استانی به این زیبایی و با داشتن ظرفیت و قابلیت های فراوان چرا سرانه درآمد شهرداری های آن نهایتا 280 هزار تومان است آن هم در حالی که شهرهای بسیار کوچکتر و کم برخوردارتر از شهرهای این استان سرانه درآمد شهرداری های آن حدود یک میلیون و 400 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه مشکل شهرداری های کشور و به تبع آن استان کمبود تجهیزات و امکانات نیست، اعلام کرد: شهرداری ها احتیاج به نگاه نو، رویکرد و راهبرد جدید داردند و برای قرار دریافت در مسیر توسعه نباید منتظر یاری کسی باشند و تنها خودشان می توانند زمینه های توسعه شهرها را فراهم نمایند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: باید ظرفیت های استان به خوبی معرفی گردد و پالس های مثبت در سطح منطقه پخش گردد تا زمینه حضور سرمایه گذاران در این منطقه فراهم گردد و از بیان نکات منفی منطقه جلوگیری گردد.

جمالی نژاد با بیان اینکه اگر به تمامی شهرداری های استان تجهیزات لازم داده شده و سهم ارزش اضافه کرده تمام استان های کشور نیز به طور کامل به این استان تعلق گیرد بازهم مسئله ای حل نمی گردد و تحولی در حوزه مدیریت شهری ایجاد نمی گردد.

وی با بیان اینکه کردستان ظرفیت های مناسبی برای جذب سرمایه گذاران دارد و باید برای جذب آنان فرش قرمز پهن نمایند، اضافه کرد: جذب و حضور سرمایه گذاران و تسهیل و تکریم آنها کلید موفقیت توسعه استان کردستان است.

وی در خاتمه سخنان خود بر برنامه محور بودن شهرداران تاکید نمود و اظهارداشت: اگر برنامه و چشم انداز لازم را نداشته باشیم نمی توانیم زمینه های توسعه را فراهم کنیم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 519

به "لزوم جذب سرمایه گذار برای توسعه، مدیریت شهری نیازمند نگاهی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم جذب سرمایه گذار برای توسعه، مدیریت شهری نیازمند نگاهی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید