ظرفیت های استان بوشهر در اشتغال زایی اجتماع محور مورد توجه قرار گیرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/بوشهر استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش بنیاد برکت در اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغال زایی گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت های مهمی است که در اجرای طرح اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت باید مورد توجه قرار بگیرد.

ظرفیت های استان بوشهر در اشتغال زایی اجتماع محور مورد توجه قرار گیرد

عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با مدیرعامل بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه این نهاد خدمات ارزنده و مهمی در کشور اجراء می کند، اظهار کرد: در این راستا تاکنون بنیاد برکت نقش مهمی در اجرای طرح های مختلف محرومیت زدایی و اشتغال زایی ایفا کرده است.

وی اجرای طرح اجتماع محور را یکی از طرح های مهم بنیاد برکت دانست و شرح داد: در این راستا با بهره جستن از ظرفیت مناطق به ویژه نقاط محروم زمینه اجرای طرح های اشتغال زایی و تولیدی فراهم می کند که نقش تاثیرگذاری در معیشت خانوارها دارد.

به گزارش خبرنگاران، استاندار بوشهر با قدردانی از بنیاد برکت در اجرای طرح اجتماع محور در استان بوشهر گفت: اجرای پیروز این طرح در برخی نقاط استان بوشهر مشاهده شده که نشان از فعال شدن واحد تولیدی و اشتغال زایی مناطق دارد.

گراوند با بیان اینکه باید استان بوشهر در اجرای طرح اجتماع به عنوان الگو به دیگر نقاط کشور معرفی شود، گفت: استان بوشهر از ظرفیت بالایی در بخش های مختلف از جمله ساحلی و دریایی برخوردار است که زمینه اجرای طرح های مختلف تولیدی و اشتغال زایی را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر مشارکت بنیاد برکت در اجرای طرح های حوزه دریا و شیلات گفت: در این راستا شهرک زیست فناورانه دریایی دلوار برای تولید انواع محصولات از جمله جلبک دریایی و قهوه ای ایجاد شده که این مهم در راستای تولید گیاهان دارویی و درمانی اجراء می شود و اکنون در مرحله مطالعاتی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه از ظرفیت بنیاد برکت می توان در عرصه طرح های دانش بنیان استفاده کرد اضافه نمود: اکنون این نهاد 100 هزار طرح اجتماع محور اشتغال زایی در کشور در دست اجرا دارد که تا سال آینده 300 هزار شغل ایجاد می شود که این مهم نقش ممتاز بنیاد برکت در عرصه اشتغال و اقتصاد مردم را نشان می دهد.

گراوند با بیان اینکه از 100 هزار طرح اجتماع محور در کشور بخش عمده ای از آن به استان بوشهر اختصاص یافته است، شرح داد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه های گوناگون می توان از فرصت های استان در اجرای طرح های تولیدی و اشتغال زایی بیشتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای شهرک شیلاتی در شمال استان بوشهر گفت: بنیاد برکت در ایجاد زیرساخت های این شهرک از جمله برق رسانی می تواند همکاری کند.

استاندار بوشهر بر ساخت سدهای کوچک در استان تاکید کرد و گفت: در بارندگی هفته گذشته 94 میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شد و بخش عمده ای از این روان آبها راهی دریا شد که با اجرای سدهای کوچک بخش عمده ای از این آبها می توان استحصال کرد و در بخش های مورد نیاز از آن بهره گرفت.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3292

به "ظرفیت های استان بوشهر در اشتغال زایی اجتماع محور مورد توجه قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های استان بوشهر در اشتغال زایی اجتماع محور مورد توجه قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید