صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور تشکیل می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از موافقت این کمیسیون با تشکیل صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور اطلاع داد.

صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور تشکیل می گردد

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در گفت وگو با ، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مقرر شد تا به منظور افزایش فرصت های برابر و توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش عالی، تسهیل دسترسی به تحصیلات تکمیلی، ایجاد منابع پایدار و افزایش بهره وری در استفاده از منابع عمومی، حمایت از خاتمه نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی و پروژه های پسا دکترا در جهت حل احتیاج های کشور و مشارکت در پروژه های تحقیقاتی، صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور تشکیل می گردد.

او اضافه کرد: این صندوق وابسته به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است و به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی دارای استقلال استخدامی، اداری، مالی و معاملاتی است و بر اساس اساسنامه و مصوبات هیات امناء در چارچوب قوانین و مقررات مربوط زیر نظر رئیس جمهور اداره خواهد شد.

یوسف نژاد توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آئین نامه این بند را تهیه نماید. یکصد و پنجاه میلیون یورو از صندوق توسعه ملی جهت سرمایه اولیه این صندوق تخصیص می یابد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: در اجرای بند (الف) ماده (12) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مالی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14 اسفند 1390 و تبصره ذیل آن وزارت امور مالی و دارایی (سازمان حسابرسی کشور) مکلف است بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی (اعم از اصل حق بیمه و مبلغ به روز شده را به طور سالانه با رعایت بند (ه) ماده (7) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مصوب (1383) محاسبه و نحوه (میزان) بازپرداخت بدهی های موصوف و تغییرات حساب های فی مابین دولت و سازمان مزبور را به طور مستمر پایش و گزارش آن را هر شش ماه یکبار به کمیسیون های برنامه، بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3611

به "صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق توسعه علمی و پژوهشی کشور تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید