سوریه قطع آب اهالی الحسکه توسط ترکیه را جنایت ضد بشری خواند

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزارت خارجه سوریه با شدیدترین لحن اقدام دولت ترکیه در قطع آب شرب بیش از یک میلیون شهروند سوری ساکن شهر الحسکه و حومه آن را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی و جنایت ضد بشری خواند.

سوریه قطع آب اهالی الحسکه توسط ترکیه را جنایت ضد بشری خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود این اقدام ترکیه را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت براساس حقوق بین الملل انسان محبت آمیز از جمله توافقنامه های ژنو درخصوص شرایط غیرنظامیان در زمان جنگ دانست.

این بیانیه توضیح داد: رژیم ترکیه با اهرم هایش و حمایت دولت آمریکا و تروریست های هوادار آمریکا و ترکیه از آب به عنوان سلاحی جنگی علیه غیرنظامیان سوریه اعم از زنان و بچه ها و سالخوردگان برای رسیدن به اهدافی سیاسی و نه انسانی استفاده نموده است و آنها اینکار را با توافق بین خودشان برای قطع بیش از 17 مرتبه آب شرب تاسیسات آب علوک در ماههای اخیر انجام داده اند؛ به گونه ای که مدت قطع آب در این موارد بین یک هفته تا چند هفته بوده است.

این بیانیه اضافه کرد: هم اکنون بیش از دو هفته است که آب شرب اهالی شهر الحسکه و اطراف آن که بالغ بر دهها روستا هست، قطع است و این امر در سایه گرمای شدید و ترس از شیوع ویروس کرونا می باشد.

براساس این بیانیه، دولت سوریه درباره تداوم این فاجعه هشدار داد و خواستار مسئولیت پذیری مراجع ذیربط بین المللی شد و تاکید نمود: سوریه یادآور می گردد که فجایع جاری در استان الحسکه در راستای اهداف اشغالگری نظامی ترکیه و اشغالگری نظامی آمریکا در خاک سوریه و ائتلاف آنها با تروریست های داعش و جبهه النصره و قسد و سایر گروههای تروریستی، تعدی و تجاوز آشکار علیه حاکمیت و استقلال سوریه و نقض گسترده اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور سازمان ملل است و زمان آن فرا رسیده است که این اشغالگری به خاتمه برسد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4897

به "سوریه قطع آب اهالی الحسکه توسط ترکیه را جنایت ضد بشری خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه قطع آب اهالی الحسکه توسط ترکیه را جنایت ضد بشری خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید