رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو عنوان نمود؛ پلاسمای ایران از لحاظ کیفیت در سطحی قابل قبول واقع شده است، تأمین دارو بیماران خاص از پلاسمای داخلی

به گزارش نوای پرنده پارسی، واشقانی گفت: با توجه به اهمیت کیفیت پلاسما و خطر انتقال آلودگی دارو بیماران خاص از پلاسمای داخلی تأمین می گردد.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو عنوان نمود؛ پلاسمای ایران از لحاظ کیفیت در سطحی قابل قبول واقع شده است، تأمین دارو بیماران خاص از پلاسمای داخلی

به گزارش ، علی واشقانی رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بخشی قابل توجه از داروی مورد احتیاج بیماران خاص با پلاسمای داخلی فراوری می گردد، گفت: پلاسمای جمع آوری شده توسط سازمان انتقال خون و یا بخش خصوصی برای فراوری دارو به کشور های اروپایی ارسال و به صورت داروی مورد احتیاج بیماران خاص مجددا به کشور وارد می گردد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی و کشور های اروپایی، ایران را در زمینه تأمین داروی بیماران خاص به وسیله پلاسمای داخلی به عنوان نمونه موفق به جهان معرفی می نمایند، بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی به سایر کشور هایی که امکان فراوری برخی از دارو های بیماران خاص را ندارند، توصیه می نماید مانند ایران از پلاسمای داخلی برای فراوری دارو بهره ببرند.

واشقانی با تأکید بر اینکه پلاسمای ایران از لحاظ کیفیت در سطحی قابل قبول قرار گرفته است، گفت: با توجه به خطر انتقال آلودگی از پلاسما و اهمیت کیفیت پلاسمای مصرفی در تأمین داروها، دارو های مورد احتیاج بیماران خاص کشور در حد امکان از پلاسمای داخلی تأمین می گردد.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه دارو هایی که از پلاسما فراوری می شوند، استراتژیک و مهم هستند، اظهار کرد: برای اینکه یک کشور بتواند داروی مورداحتیاج خود را از پلاسمای داخلی فراوری کند، بازرسان کشور مقصد از مراکز دریافت آن به صورت دوره ای بازدید نموده و در صورت تائید، می توانند پلاسمای خود را برای فراوری دارو به این کشور ها ارسال نمایند.

وی بابیان اینکه مراکز انتقال خون و مراکز خصوصی کشور در تمام بازدید ها مورد تائید بوده اند، بیان کرد: این موضوع نشان دهنده رعایت استاندارد های بروز و لازم جهانست.

واشقانی با اشاره به اینکه پلاسمای ایرانی جزء باکیفیت ترین پلاسمای جهان تلقی می گردد، گفت: پلاسمای ایرانی جزء با کیفیت ترین پلاسما های جهان به شمار می رود و گزارش شرکت های فراوری نماینده اروپایی نشان می دهند که میزان استحصال دارو، کیفیت دارو های فراوری شده و همچنین سلامت پلاسما به لحاظ عدم وجود عوامل عفونی و بیماری ها، جزء با کیفیت ترین پلاسما ها در سطح جهان محسوب می گردد. همچنین این ظرفیت وجود دارد که 100 درصد داروی فاکتور 9 و IVIG، 50 درصد آلبومین و 30 درصد فاکتور 8 از پلاسمای ایرانی تأمین گردد.

وی اظهار کرد: افزایش تأمین پلاسما مورداحتیاج برای فراوری دارو ها و راه اندازی پالایشگاه پلاسما برای فراوری دارو های مورد احتیاج کشور در داخل، از اهدافی سازمان غذا و دارو است. راه اندازی پالایشگاه احتیاجمند تکنولوژی پیشرفته و پیچیده ای است که چند شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت دارند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 700

به "رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو عنوان نمود؛ پلاسمای ایران از لحاظ کیفیت در سطحی قابل قبول واقع شده است، تأمین دارو بیماران خاص از پلاسمای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو عنوان نمود؛ پلاسمای ایران از لحاظ کیفیت در سطحی قابل قبول واقع شده است، تأمین دارو بیماران خاص از پلاسمای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید