دستکاری ژنتیکی ماهی سالمون، سرعت رشد آن را دو برابر می کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک شرکت کانادایی با دستکاری ژنتیکی ماهی سالمون سرعت رشد آن را دو برابر کرده و حالا شرکت یادشده مجوز این کار را در آمریکا هم دریافت کرده است.

دستکاری ژنتیکی ماهی سالمون، سرعت رشد آن را دو برابر می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، یک شرکت کانادایی با دستکاری ژنتیکی ماهی سالمون سرعت رشد آن را دو برابر کرده و حالا شرکت یادشده مجوز این کار را در آمریکا نیز دریافت کرده است.

بر اساس اطلاعیه روز گذشته اداره غذا و داروی آمریکا، مصرف این ماهی ها در آمریکا اشکالی ندارد. با این حال شرکت AquaBountyTechnologies ممکن است در عمل و برای پیگیری این موضوع در داخل خاک ایالات متحده با چالش های حقوقی روبرو شود.

مجوز یادشده صادرات تخم ماهی های یادشده را هم برای پرورش و فروش در آمریکا مجاز دانسته است. اداره مذکور بررسی های لازم را در این زمینه انجام داده و می گوید مخالفتی با این موضوع ندارد.

با این حال برخی گروه های مصرف کننده ماهی سالمون، تعدادی از فعالان محیط زیست و گروه های فعال در حوزه صید ماهی تصمیم اخیر اداره غذا و داروی آمریکا را به چالش کشیده و می گویند فروش ماهی هایی که به صورت ژنتیکی دستکاری شده اند، هر چه سریع تر باید متوقف شود.

AquaBountyTechnologies در سال 1991 تاسیس شده و در سال های اخیر تلاش های فراوانی را برای دستکاری ژنتیک ماهیان به عمل آورده است. در سال 2015 این شرکت برای اولین بار توانست با دستکاری ژنتیک ماهی سالمون رشد سریع آن را ممکن کند، با این حال هنوز عده زیادی از مردم و کارشناسان مصرف چنین ماهی هایی را برای سلامتی خطرناک می دانند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 955

به "دستکاری ژنتیکی ماهی سالمون، سرعت رشد آن را دو برابر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکاری ژنتیکی ماهی سالمون، سرعت رشد آن را دو برابر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید