دانش آموزان با مشارکت خانواده ها فیلم های کوتاه علمی می سازند، آخرین مهلت ارسال آثار

به گزارش نوای پرنده پارسی، چهارمین دوره مسابقه دانش­ آموزی نور، با مشارکت خانواده ها برگزار می گردد تا فیلم های کوتاه 60 ثانیه ای علمی ساخته گردد.

دانش آموزان با مشارکت خانواده ها فیلم های کوتاه علمی می سازند، آخرین مهلت ارسال آثار

به گزارش خبرنگاران، بنیاد مصطفی(ص)، برگزار نماینده چهارمین دوره مسابقه دانش آموزی نور است. این رخداد به مناسبت گرامیداشت پروفسور یاغی برگزار می گردد و پذیرای دانش آموزان علاقه مند به عرصه های علم و فناوری است.

هدف از برگزاری این رویداد ایجاد انگیزه میان نسل نوجوان دنیا اسلام، ایجاد افق­ های نوین در زمینه علم و فناوری و یاری به رشد استعدادهای درخشان است.

مسابقه و رخداد علمی نقشی مشخص نماینده در تشویق نسل جوان و نوجوان برای فعالیت در عرصه های علمی دارد. با توجه به شیوع کرونا و تعطیل شدن مراکز آموزشی، می توان با ایجاد رقابت های علمی، انگیزه دانش آموزان را برای فعالیت های علمی و آموزشی افزایش داد. این رویداد نیز در چهارمین دوره برگزاری خود این هدف را دنبال می نماید.

دانش ­آموزان می ­توانند تا سرانجام مردادماه سال 99 با مراجعه به سایت بنیاد مصطفی(ص) به بخش مسابقه دانش آموزی نور مراجعه و در قالب گروه های دو یا سه نفره آثار علمی خود را به صورت فیلم های 60 ثانیه ای به دبیرخانه این مسابقه ارسال نمایند.

مسابقه دانش آموزی نور هر سال در حوزه دانش آموزی برگزار می گردد. موضوع دوره چهارم مسابقه نیز ساخت فیلم های علمی کوتاه یک دقیقه ­ای با موضوع ماده و انرژی است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دور قبلی مسابقه دانش ­آموزی نور در بخش مدارس در حوزه رباتیک برگزار گردید. در آن دوره از برگزاری مسابقات، پنج ­هزار و 122 دانش آموز در قالب دو هزار و 183 گروه ثبت ­نام کردند و یک هزار و 733 فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد و در نهایت در روز اختتامیه از 100 گروه منتخب تقدیر بعمل آمد. مهلت ارسال آثار به مسابقه دانش آموزی نور در این دوره از مسابقات، تا 31 مردادماه سال 1399 تمدید شده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4735

به "دانش آموزان با مشارکت خانواده ها فیلم های کوتاه علمی می سازند، آخرین مهلت ارسال آثار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان با مشارکت خانواده ها فیلم های کوتاه علمی می سازند، آخرین مهلت ارسال آثار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید