خبرنگاران مجوز فعالیت کارگاه های صنایع دستی استان تهران 6 ماه تمدید شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا به مدت 6 ماه مجوز کارگاه های فعال این نهاد تمدید شد.

خبرنگاران مجوز فعالیت کارگاه های صنایع دستی استان تهران 6 ماه تمدید شد

پروانه حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: مجوز فعالیت برای کارگاه ها یک تا سه ساله بوده که در صورت اتمام مهلت قانونی هنرمندان فرصت دارند تا در بازه 6 ماهه آینده مراحل اداری خود را انجام دهند.

گفتنی است که 14 هزار هنرمند و صنعتگر در یکهزار کارگاه صنایع دستی استان تهران فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی استان تهران همچنین از برپایی نمایشگاه فروش محصولات سنتی با همکاری بانک رفاه کارگران خبرداد و گفت: این بازارچه موقت هم اینک با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و محدودیت تردد در ساختمان این بانک واقع در خیابان گاندی حدفاصل میدان ونک برپا شده است.

وی افزود: هدف از برپایی این بازارچه موقت نیز معرفی برخی رشته های هنری و فروش محصولات آنان خواهد بود.

حیدری با اشاره به اینکه در این بازارچه موقت به صورت چرخشی نیز 14 غرفه تعبیه شده است شرح داد: هم اینک در این بازارچه سوای ایجاد یک بازارچه صنایع دستی نیز بسیاری از هنرمندان رشته های زیور آلات سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، منبت چوب، گلیم، ورنی بافی و رودوزی ها، چرم و احجام چوبی آتار خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

به گفته معاون صنایع دستی استان تهران نخستین بازارچه صنایع دستی پایتخت به مدت 6 ماه دایر است که ادامه فعالیت آن نیز با نظر ستاد ملی کرونا میسر است.

وی همچنین به پیگیری برخی از مسائل هنرمندان در ایام کرونا نیز اشاره کرد و گفت که در صدد هستیم تا این مشکل را از طریق وزارت کار، وزارت میراث فرهنگی و ستاد ملی کرونا برطرف کنیم چرا که این بیماری باعث شده کسب و کار این قشر آسیب ببیند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4785

به "خبرنگاران مجوز فعالیت کارگاه های صنایع دستی استان تهران 6 ماه تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز فعالیت کارگاه های صنایع دستی استان تهران 6 ماه تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید