خبرنگاران برطرف معضلات بهداشتی در بخش اشترینان نیازمند عزم همگانی است

به گزارش نوای پرنده پارسی، بروجرد - خبرنگاران - بخشدار اشترینان گفت: برطرف معضلات و مسائل بهداشتی در این بخش نیازمند عزم همگانی دستگاه های متولی نظیر شهردای، محیط زیست، شبکه بهداشت، آموزش و پرورش، دامپزشکی و جهادکشاورزی است.

خبرنگاران برطرف معضلات بهداشتی در بخش اشترینان نیازمند عزم همگانی است

مقداد صارمی روز سه شنبه در نشست ارتقا سلامت در محل بخشداری اشترینان اضافه نمود: توسعه آموزش در حوزه سلامت در این بخش لازم است.

وی گفت: بخش اشترینان به عنوان مقصد گردشگری و حضور گردشگران در این منطقه نیازمند متفاوت عمل کردن مردم نسبت بهداشت نقاط شهری و روستایی است.

وی، آموزش و فرهنگسازی را به عنوان تنها راه برون رفت از ناهنجاری های بهداشتی در منطقه دانست و بیان نمود: با توجه به قرار دریافت در فصل گرما شستشوی مخازن آب بخش در اولویت کاری مدیریت آب و فاضلاب شهری و روستایی قرار بگیرد.

صارمی تاکید نمود: محیط سالم در روستا باعث ایجاد سلامتی در روستاییان خواهد شد و این مسئله به دلیل اهمیت زیاد، با عنوان برنامه بهسازی محیط روستا از برنامه های وزارت بهداشت می باشد.

وی ادامه داد: بخش اشترینان با حدود 40 هزار نفر جمعیت و 39 روستا دارای مناطق گردشگری مانند سراب کرتیل، منطق زیبای ونایی، گلدشت و فیال است که در ایام مختلف سال مقصد گردشگران و مسافران فراوانی است.

وی با تأکید به لزوم همکاری متولیان سلامت و دهیاران در روستاها یادآور شد: در این برنامه، نظارت بر دفع صحیح زباله، دفع فاضلاب و فضولات حیوانی، احداث و بهسازی سروریس های بهداشتی روستایی و طراحی استراتژی های لازم برای بهبود این مسائل دیده شده است.

بخشدار اشترینان با بیان اینکه مشکل عمده روستاییان استان دفن بهداشتی زباله است، گفت: عدم انتخاب محل دفن مناسب و تلمبار کردن زباله بر روی هم بدون در نظر دریافت شرایط بهداشتی موجب به وجود آمدن شرایط نامناسب در محیط اطراف روستاها از جمله پراکندگی زباله ها و دسترسی حیوانات به زباله ها شده است.

صارمی اضافه نمود: همکاری نزدیک دهیاران با مراکز بهداشتی - درمانی و خانه های بهداشت در زمینه آموزش اهالی، برخورد با متخلفان و معرفی متخلف به مراجع قضائی و استفاده از اعتبارات عمرانی روستایی می تواند موجب بهسازی محیط روستا و سلامت اهالی آن گردد.

6052/ 7273

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1469

به "خبرنگاران برطرف معضلات بهداشتی در بخش اشترینان نیازمند عزم همگانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برطرف معضلات بهداشتی در بخش اشترینان نیازمند عزم همگانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید