خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان موثرترین راهکار مقابله با کرونا

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران برلزوم رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: همچنان موثرترین راهکار برای مقابله با بیماری کرونا حتی نوع انگلیسی آن، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان موثرترین راهکار مقابله با کرونا

دکتر سید محمد جزایری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران تاکید کرد که مردم باید اصول بهداشت فردی همچون استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و فاصله گذری اجتماعی را به دقت رعایت کنند تا از آسیب این اپیدمی در امان باشند.

جزایری به مردم توصیه کرد که تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام به شدت خودداری کنند.

ویروس انگلیسی سبب کشندگی بیشتر نمی شود

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران گفت که نمی توان با قاطعیت اعلام که ویروس انگلیسی سبب کشندگی بیشتر می شود.

وی افزود: چند ماهی است که جو دنیا از جمله ایران نسبت به ویروس کرونای جدید با منشا انگلیس ملتهب شده و این ویروس در چندین کشور دیگر مشاهده است. انواع دیگر آن نیز در آمریکا، اروپا و برزیل مشاهده شده ولی نوع آفریقای جنوبی آن از بقیه متمایزتر و مهمتر است و هنوز نوع آفریقای این ویروس در ایران گزارش نشده است.

جزایری ادامه داد: داده های موجود نشان می دهد که حدود 70 درصد احتمال سرایت این ویروس بیشتر است. این ویروس با جهش خود تمایل بیشتری برای اتصال به گیرنده های سلول ها در بدن فرد بیمار دارد.

وی ادامه داد: اینکه این ویروس باعث افزایش شدت بیماری شود، هنوز به اثبات نرسیده است ولی در مطالعه ای که در انگلیس انجام گرفته و چند روز قبل انتشار یافته، 30 درصد افزایش مرگ و میر به خصوص در افراد بین 55 تا 69 سال به نسبت ویروس معمولی کرونا گزارش شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مطالعه تنها مورد گزارش شده در مورد عواقب عفونت با این ویروس جهش یافته است. در آینده باید گزارشات علمی بیشتری انتشار یابد تا در مورد ارتباط ویروس جهش یافته با شدت بیماریزایی آن اطلاعات کافی به دست بیاوریم.

موارد ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گزارش شده است

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران گفت: تا این لحظه موارد معدودی از ابتلا به ویروس انگلیسی در نقاط مختلف کشور گزارش شده است.

جزایری گفت: در حال حاضر نمی توان تعداد دقیق بیماران مبتلا به این نوع ویروس را در کشور معین کرد به عبارتی به طور دقیق این تعداد هنوز معین نشده است. علت این است که در این موارد باید سیستم مراقبت و گزارش دهی با استفاده از تکنولوژی های نوین با همکاری یکدیگر بیماریابی کنند.

وی ادامه داد: مطمئنا در هفته های آینده اطلاعات کامل تر و بیشتری در این زمینه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

جزایری افزود: همگرایی در مجموعه های وزارت بهداشت در مورد ردیابی این ویروس جهش یافته انجام گرفته و هفته های آینده می توانیم اطلاعات خوبی در مورد ویروس در گردش یافته در اختیار مردم بگذاریم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6342

به "خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان موثرترین راهکار مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان موثرترین راهکار مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید