خبرنگاران درآمد سازمان منطقه آزاد اروند جوابگوی زیرساخت های شهری نیست

به گزارش نوای پرنده پارسی، آبادان - خبرنگاران - معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: درآمدهای سازمان منطقه آزاد اروند به تنهایی برای ایجاد زیرساخت های آسیب دیده از جنگ در آبادان و خرمشهر کافی نیست.

خبرنگاران درآمد سازمان منطقه آزاد اروند جوابگوی زیرساخت های شهری نیست

به گزارش خبرنگاران احمد رستمی دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به درآمدها و هزینه های منطقه آزاد اروند در 2 برهه در سالهای 84 تا 92 و 92 تا 98 گفت: با توجه به افزایش محدوده جغرافیایی این منطقه، هزینه های این سازمان هم افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: از ابتدای سال 1384 تا انتها سال گذشته درآمد سازمان منطقه آزاد اروند 30 هزار میلیارد ریال بوده است که به طور میانگین سالانه 2 هزار میلیارد ریال درآمد این سازمان بوده است.

رستمی اضافه نمود: 9 هزار میلیارد ریال از منابع درآمدی سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای سال 1384 تا به امروز صرف هزینه های جاری و نگهداری، یاری به نهادی حمایتی، فرهنگی و اجتماعی شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

وی گفت: این سازمان از سال 1384 تا انتها سال گذشته 20 هزار میلیارد ریال اعتبار صرف پروژه های عمرانی در منطقه آزاد اروند شد که میانگین سالانه آن یکهزار و 260 میلیارد ریال است، البته این اعتبار به تنهایی توانایی ایجاد زیرساخت ها در آبادان و خرمشهر را ندارد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: محدوده منطقه آزاد اروند تا قبل از سال 92 حدود 17 هزار و 200 هکتار با جمعیت 50 هزار نفری بود و درآمدهای این سازمان پاسخگو بود، از سال 92 منطقه آزاد اروند توسعه یافت ولی درآمدی اضافه نشد، ایجاد زیرساخت های صنعتی، شهری و تجاری نیز با همین درآمد باید ایجاد گردد.

وی گفت: با درآمد سه هزار میلیارد ریالی در سال امکان پاسخگویی سریع به نیازمندی های شهر را نداریم و دولت باید در این راستا حمایت کند، خیلی از پروژه ها در منطقه آزاد اروند ماهیت سرمایه گذاری ندارند و بخش خصوصی انگیزه ای برای سرمایه گذاری ندارد.

رستمی گفت: این سازمان از سال 1384 تا انتها سال گذشته یکهزار و 190 میلیارد ریال در بخش فرهنگی، هنری، بهداشتی و اجتماعی هزینه نموده است که میانگین آن در طول هر سال 170 میلیارد ریال می باشد.

وی اضافه نمود: کل صادرات در سازمان منطقه آزاد اروند از 1384 تا انتها سال گذشته 10 هزار و 513 میلیون دلار بوده است یعنی سالانه هزار و 249 میلیون دلار این منطقه میزان صادرات را داشته است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مهمترین شاخص عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در بخش سرمایه گذای است و در این منطقه و در سرمایه گذاری داخلی از سال 84 تا انتها سال گذشته 97 هزار و 705 میلیارد ریال است که میانگین سالانه آن 11 هزار و 920 میلیارد ریال می باشد.

وی اضافه نمود: کل سرمایه گذاری در بخش خارجی از سال 1384 تا انتها سال گذشته 661 میلیون دلار است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4879

به "خبرنگاران درآمد سازمان منطقه آزاد اروند جوابگوی زیرساخت های شهری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درآمد سازمان منطقه آزاد اروند جوابگوی زیرساخت های شهری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید