خبرنگاران جامعه پزشکی همیشه جوانمردانه در کنار مردم بوده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: جامعه پزشکی همیشه در دوران انقلاب، دفاع مقدس و سایر دوران های خطیر جوانمردانه در کنار مردم به خدمت پرداخته و امروز تبلوری دیگر از حضور آنان را در عرصه مسوولیت اجتماعی شاهد هستیم.

خبرنگاران جامعه پزشکی همیشه جوانمردانه در کنار مردم بوده است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ویروس امروز (چهارشنبه 28 اسفندماه) در نشستی از اقدام نمادین دکتر سید حسین مرتضوی استاد بنام جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی و پایه گذار داندانپزشکی نوین در حمایت از سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا قدردانی به عمل آورد.

دکتر مرتضوی از مفاخر جراحی فک و صورت ایران و دنیا مبلغی، معادل تمامی حقوق دریافتی خود از بدو استخدام تا به امروز یعنی650 میلیون تومان را برای خرید اقلام بهداشتی و حفاظتی مورد احتیاج کادر درمانی خط مقدم مقابله با کرونا اهدا نموده است.

دکتر علیرضا زالی از اقدام جالب و خیرخواهانه استاد پیشکسوت دانشگاه دکترسیدحسین مرتضوی از پایه گذاران دندانپزشکی نوین و جراحی فک و صورت کشور در حمایت از کادر درمانی خط مقدم مقابله با کرونا تقدیر کرد.

جامعه پزشکی برگ زرین دیگری بر کارنامه مشعشع ایثار گری ملی خود رقم زد

زالی در این نشست با اشاره به اقدام نمادین، بی بدیل و نقش آفرین استاد سیدحسین مرتضویان درعرصه علمی و اجتماعی از التفات وی به مجموعه کادر درمانی و پزشکی کشور که در خط مقدم مقابله با کرونا در حال جانفشانی هستند تقدیر کرد.

وی در ادامه گفت: فرزندان سپیدپوش این مرز و بوم، کادر خدوم درمان و بهداشت امروز با رشادت در سنگر مقابله با کرونا به مبارزه می پردازند و برگ زرین دیگری را بر کارنامه مشعشع ایثار گری ملی خود رقم می زنند.

مرتضوی از پایه گذاران دندانپزشکی نوین و جراحی فک و صورت کشور است

زالی، استاد مرتضوی را چهره ای نام آور و از پایه گذاران دندانپزشکی نوین و جراحی فک و صورت کشور برشمرد و این اقدام نمادین و سمبلیک وی را باعث فرهنگ سازی در دانشجویان و نسل آینده ذکر کرد که حتی در دوران بازنشستگی نیز می توان کاری اثر بخش انجام داد.

وی با اشاره به کارهای عظیم علمی، ماهرانه و ابتکارات و روشهای خلاقانه استاد مرتضوی در جراحی فک و صورت و نقش بی بدیل وی در درمان صدمات صورت مجروحان دفاع مقدس گفت: جراحی صدمات فک و صورت یکی از پیچیده ترین و قامض ترین اعمال است که احتیاج به مهارت و چیره دستی بسیار دارد و در آن دوران دکتر مرتضوی به درمان 4000 مجروح جنگی ناشی از ترومای فک و صورت پرداخت که یک رکورد دنیای است و کاری بسیار سترگ که استاد در دوران دفاع مقدس انجام داد.

وی ضمن تقدیر از این اقدام استاد فرهیخته دانشگاه اظهار داشت: استاد مرتضوی در این بحران نیز با این اقدام خیرانه خود بار دیگری به عنوان یک الگو و اسوه علمی و اجتماعی به نسل جوان معرفی گردید و برای ایشان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.

مرحوم پرفسور یزدی همیشه در کارهای خیر پیشگام بود

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنان خود ضایعه فقدان دکتر اسماعیل یزدی از اساتید گروه جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی براثر کرونا را تسلیت گفته و اظهار داشت پروفسور یزدی نیز همیشه در کارهای خیر پیشگام بود و با راه اندازی صندوق قرض الحسنه به تعدادی از احتیاجمندان وام هبه کرد. همچنین دستی بر قلم داشت و تاریخ نگاری دندانپزشکی کشور نیز نقش مهمی ایفا کرد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

خیرین از شروع بحران به یاری ما شتافتند

وی اظهار داشت: در سراسر کشور خیرین یکی از گروههای بودند که از شروع این بحران، در اسرع وقت به یاری ما شتافتند و در فاز شروعین یاری های خود تا به امروز 25 میلیارد ریال به شکل نقدی یا خرید اقلام مورد احتیاج ما را یاری نموده اند.

به گفته دکتر زالی شرکت های تجهیزات پزشکی نیز با 19 میلیارد ریال تخفیف برای خرید اقلام و تجهیزات مورد احتیاج در این عزم ملی برای برطرف بحران مشارکت داشتند.

وی از تمامی خیرین، گروههای مردمی، اساتید و تمامی اقشاری که در این بحران به ستاد فرماندهی و مردم یاری رساندند تقدیر کرد.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حمایت های خیرین از تخصیص 44 میلیارد ریال یاری از سوی خیرین و شرکت های تجهیزاتی به ستاد فرماندهی مقابله با کرونا تا به امروز اطلاع داد که صرف خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و حفاظتی و مورد احتیاج شده است.

امروز شاهد بروز ایثارگری، همیاری و همکاری در عرصه ملی هستیم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: گرچه کرونا یک مصیبت ملی است اما در کنار آن خاطرات شیرینی نیز در حال شکل گیری است. امروز شاهد بروز تابلوهای ایثارگری، همیاری و همکاری در عرصه ملی هستیم که بازتاب آن افزایش روحیه سربازان خط مقدم مبارزه با کروناست.

دکتر مرتضوی پرچمدار یک حرکت جدید بود

وی کار نمادین دکتر مرتضوی را که پرچمدار این جریان شدند را سبب ایجاد بستری دانست که شاهد تاسی جستن طبقات مختلف علمی، اجتماعی و فرهیختگان از این حرکت نوعدوستانه در جامعه باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت بسیاری از پزشکان و ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز طی تماسهای مکرر خواهان ارسال یاری های نقدی یا تجهیزاتی برای وطن هستند که متاسفانه با وجود تحریم و چالش های موجود مشکلاتی وجود داردو از ارسال محموله ای از سوی پزشکان ایرانی مقیم فرانسه برای ستاد در ساعات آینده اطلاع داد.

دکتر مرتضوی از مفاخر جراحی فک و صورت ایران و دنیا است

دکتر محسن دالبند رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست دکتر مرتضوی را از مفاخر جراحی فک و صورت ایران و دنیا برشمرد که در اقدامی نمادین مبلغی معادل تمامی حقوق دریافتی خود از بدو استخدام تا به امروز یعنی650 میلیون تومان را برای خرید اقلام بهداشتی و حفاظتی مورد احتیاج کادر درمانی خط مقدم مقابله با کرونا اهدا نموده است.

وی اظهار داشت استاد مرتضوی یکی از مفاخر و پایه گذاران جراحی فک و صورت در ایران به شکل نوین است که دانشجویان بسیاری را تربیت نموده است و در دوران دفاع مقدس نیز ایثارگرانه به وطن بازگشت تا به درمان مجروحان بپردازد و 4000 مجروح جنگی که دارای ترومای فک و صورت بودند را با مهارت و چیرده دستی درمان کردو این یک رکورد دنیای است.

کرونا ویروس پاندمیک شده و تا فروکش کردن آن موقع زیادی است

دکتر سید حسین مرتضوی استاد پیشکسوت دانشگاه نیز در این نشست ضمن بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود گفت: امروز با حادثه تلخی نه در ایران بلکه در کل دنیا روبرو هستیم که برطرف آن احتیاجمند همکاری بیشتر ملت ها و دولتها است. کرونا ویروس پاندمیک شده است و تا درمان و فروکش شدن آن موقع زیادی طول خواهد کشید.

وی که اول فروردین سال جاری وارد 78 امین بهار زندگی خود خواهد شد علاوه بر 650 میلیون تومان حقوق استادی خود، سهام بیمارستان آتیه خود را نیز بعنوان عیدی به ستاد فرماندهی اعطا کرد تا برای مقابله با این بیماری هزینه گردد.

این مردم و مملکت به گردن من حق دارند

استاد مرتضوی با اشاره به هدف خود از این اقدام خیرانه گفت: این مردم و مملکت به گردن من حق دارند و این مبلغ کار ناجیزی است اما امروز که پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی از جان خود گذشته و شبانه روز مشغول خدمت رسانی هستند باید در کنارشان باشیم و حفاظت آنها را تامین کنیم. به نظر من این عزیزان هم رده رزمندگانی هستند که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از این مرز و بوم جان فشانی می کردند.

ملت ایران در این مصیبت همچون زمان انقلاب و جنگ رسالت خود را انجام دهند

این استاد فرهیخته ضمن ادای احترام به تمامی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی که در راه مقابله با کرونا جان باختند اظهار داشت که این حادثه تلخ درمان می گردد و پیروز خواهیم شد و از جامعه پزشکی، انجمن های علمی و تک تک ملت ایران صمیمانه خواست در این مصیبت پیش آمده یک بار دیگر همچون زمان انقلاب و جنگ رسالت خود را انجام دهند.

اگر لازم باشد حاضرم در مراکز بهداشتی و پزشکی هر خدمتی را انجام دهم

بر اساس این گزارش دکتر مرتضوی 650 میلیون تومان حقوق استادی خود، سهام بیمارستان آتیه و ملکی را برای خدمت رسانی به مردم اهدا کرد و اضافه کرد اگر لازم باشد حاضرم در مراکز بهداشتی و پزشکی هر خدمتی را انجام دهم.

سازماندهی و برنامه ریزی صحیح برای برطرف احتیاجها و کمبودهای اقتصادی و تجهیزاتی نظام سلامت، بهره گیری از ظرفیت ورزشکاران، هنرمندان، فرهیختگان، تجار و بازاری ها، ایرانیان و پزشکان مقیم خارج از کشور و سایر اقشار همچون دوران دفاع مقدس از توصیه های این استاد پیشکسوت دانشگاه بود.

در سرانجام این مراسم لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر زالی رییس دانشگاه و فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا به دکتر سیدحسین مرتضوی استاد پیشکسوت دندانپزشکی دانشگاه اهدا شد.

مشاغل مرتبط با سلامت در ایام نوروز تعطیل نشوند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران خواهان عدم تعطیلی مشاغل مرتبط با سلامت تا اطلاع ثانوی و به ویژه در ایام نوروز و برخورد قانونی با متخطیان شد.

دکتر علیرضا زالی در نامه ای به مسئولان ذی ربط از جمله رییس سازمان غذا و دارو و اتحادیه های مرتبط خواهان فعالیت بدون تعطیلی بعضی از مشاغل در ایام نوروز به منظور پیشگیری از شیوع کرونا شد.

در بخشی از این نامه آمده است: به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم و هم میهنان و بنا به مصوبه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا کلیه مشاغل ذیل، تا اطلاع ثانوی و در ایام نوروز با تمام ظرفیت و بدون تعطیلی و یا انبارگردانی فعالیت داشته باشند و در صورت تخطی در ارائه خدمات به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی گردند.

1-کلیه فراوری کنندگان و وارد کنندگان و توزیع کنندگان اقلام و لوازم بهداشتی

2-کلیه فراوریکنندگان و وارد کنندگان و توزیع کنندگان اقلام و لوازم شوینده و پاک کننده

3-کلیه فراوریکنندگان و وارد کنندگان و توزیع کنندگان اقلام و لوازم حفاظتی مانند ماسک، گان کاور کفش و غیره

4-کلیه فراوریکنندگان و وارد کنندگان و توزیع کنندگان اقلام و لوازم سرمایه ای و مصرفی مورد مصرف بیمارستان های کشور به ویژه بخش های ICU، دیالیز، قلب و بخش های مرتبط

5-کلیه فراوریکنندگان و وارد کنندگان و توزیع کنندگان مواد اولیه دارویی جهت مصرف در بیماران کرونایی و بیماری های مرتبط

6-کلیه شرکت پخش دارویی فعال در بخش های خصوصی از تامین اجتماعی و نهاد های عمومی غیر دولتی

7-کلیه داروخانه های مستقر در تهران

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4047

به "خبرنگاران جامعه پزشکی همیشه جوانمردانه در کنار مردم بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جامعه پزشکی همیشه جوانمردانه در کنار مردم بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید