حمله هوایی ارتش عراق به پایگاه های داعش

به گزارش نوای پرنده پارسی، هواپیماهای ارتش عراق صبح امروز (سه شنبه) مخفیگاه ها و مقرهای گروه تروریستی داعش را در استان شمالی صلاح الدین بمباران کردند.

حمله هوایی ارتش عراق به پایگاه های داعش

ارتش و الحشد الشعبی از روز گذشته با مشارکت پلیس و نیروی هوایی عملیات گسترده ای را برای نابودی هسته ها و بقایای داعش در سه استان صلاح الدین، دیاله و کرکوک در شرق و شمال عراق شروع کردند.

دومین روز این عملیات با موضوع شناسایی و نابودی تروریست ها از زمین و هوا در کانون های حضور داعش در استان صلاح الدین شروع شده است.

در همین حال، ستاد رسانه ای فرماندهی مشترک عراق بیان کرد که هواپیماهای ارتش در مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق یک مقر گروه تروریستی داعش را در صلاح الدین نابود کردند.

مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق با مشارکت الحشد الشعبی و دیگر نیروهای مسلح این کشور، صبح دوشنبه برای نابودی داعش و تأمین امنیت مناطق شرق استان صلاح الدین، غرب دیاله و جنوب غرب کرکوک کلید خورد.

در این عملیات، تیپ های 1 ، 2 ، 4 ، 20 ، 23 ، 24 و 110 الحشدالشعبی، هنگ کماندویی، نیروی هوایی، ارتش و پلیس مشارکت دارند.

به گفته طالب الموسوی فرمانده محور دیاله الحشد الشعبی، این عملیات در مرزهای استان های دیاله و صلاح الدین و جاده کرکوک - بغداد شروع شده است و تا زمان نابودی و پاکسازی کامل تروریست های داعش و تأمین امنیت این مناطق ادامه دارد.

بر پایه اعلام مقام های امنیتی عراق، در نتیجه عملیات روز گذشته ارتش و الحشد الشعبی، افزون بر نابودی چندین پناهگاه داعش ده ها قبضه اسلحه، بمب و مواد منفجره از تروریست ها کشف شد.

در ماه های اخیر، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق بین استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به مثلث مرگ افزایش یافته است.

در سال 2017 میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را بیان کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی سابقه ترین حملات داعش پس از سال 2017 توصیف شده، بیش از 70 عملیات نظامی علیه تروریست ها انجام داده اند.،ایرنا

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4727

به "حمله هوایی ارتش عراق به پایگاه های داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هوایی ارتش عراق به پایگاه های داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید