حمله لفظی ابوظبی به ترکیه

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده درامور خارجه در واکنش به اقدامات نظامی ترکیه در لیبی آن را سراب و در تعارض با قوانین بین المللی خواند.

حمله لفظی ابوظبی به ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده، امروز (پنجشنبه)، به اقدامات نظامی ترکیه در لیبی واکنش نشان داد.

انور قرقاش در این ارتباط نوشت: اقدام مصر در ارتباط با لیبی، برای ایجاد مجدد ثبات در این کشور برادر، در مرکز اقدام سیاسی کشورهای عربی و بین المللی است. به کوشش های خود با قاهره در راستای آتش بس فوری و فعالسازی فرایند سیاسی ادامه می دهیم.

قرقاش در ادامه گفت: سراب حل و فصل نظامی که آنکارا به دنبال آن است رنج مردم لیبی را طولانی تر می نماید و با اجماع بین المللی در تضاد است.

این اظهارات اشاره دارد به اقدام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که روز شنبه هفته جاری با خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی و عقیله صالح، رئیس مجلس طُبرُق (واقع در شرق لیبی و مخالف دولت وفاق) ملاقات کرد و خواهان توقف درگیری ها بین طرف های متخاصم در لیبی شد.

کشور لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق این کشور در سال 2011، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

ص

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4677

به "حمله لفظی ابوظبی به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله لفظی ابوظبی به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید