حزب اپوزیسیون مقدونیه خواستار انحلال مجلس و برگزاری انتخابات شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هریستیان میکوسکی رهبر بزرگترین حزب اپوزیسیون در مقدونیه در اعتراض به تصویب اصلاحیه قانون اساسی برای تغییر نام این کشور، خواهان انحلال مجلس ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

حزب اپوزیسیون مقدونیه خواستار انحلال مجلس و برگزاری انتخابات شد

این شخصیت برجسته حزب اپوزیسیون تصویب اصلاحیه های قانون اساسی در مجلس مقدونیه را که مورد موافقت 81 قانونگذار نهاده شد، تصمیم مردم این کشور ندانسته و می گوید که تصویب این اصلاحیه ها به مقدونیه لطمه می زند. افزون بر آن، وی تصویب این اصلاحیه ها را اقدامی جنایتکارانه و غیرقانونی خواند که با اِعمال فشار، اخاذی و تهدید انجام شده است.

شایان ذکر است که دو کشور مقدونیه و یونان در ژوئن سال گذشته بر سر تغییر نام این کشور اروپایی به توافق رسیدند. در ماه سپتامبر، این اقدام در یک همه پرسی سراسری حمایت 91 درصدی مردم مقدونیه را کسب کرد. این در حالی است که نرخ مشارکت در این همه پرسی 37 درصد اعلام شد.

در همین ارتباط، روز آدینه 81 نماینده از مجموع 120 نماینده مجلس مقدونیه به اصلاحیه های قانون اساسی که نام این کشور را به جمهوری مقدونیه شمالی تغییر می دهد، رأی موافق دادند. بدین ترتیب، با این تغییر نام راه برای پیوستن این کشور اروپایی به ناتو و اتحادیه اروپا هموار می گردد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 703

به "حزب اپوزیسیون مقدونیه خواستار انحلال مجلس و برگزاری انتخابات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب اپوزیسیون مقدونیه خواستار انحلال مجلس و برگزاری انتخابات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید