جدیدترین مدل های باربیکیو

به گزارش نوای پرنده پارسی، ویلاهایی که امروزه ساخته می شوند دارای تجهیزات ایده آلی هستند که آرامش و راحتی را برای ساکنین به ارمغان می آورد. خانه های ویلایی مجهز به باغ و فضای سبز امکانات بی نظیری دارند که با استفاده از انها می توان لحظاتی خوش برای خود و خانواده به وجود آورد. یکی از امکاناتی که در فضای باغ, آلاچیق و حیاط ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد باربیکیو است. باربیکیو یک گزینه عالی برای حیاط ویلا محسوب می گردد و با استفاده از آن می توان پخت و پز مواد غذایی مانند گوشت را بر روی حرارت در فضای باز انجام داد و از حضور در هوای آزاد لذت برد. غذاهایی که بر روی آتش یا باربیکیو پخته می شوند طعم متفاوتی دارند, به همین دلیل اکثر افراد ویلاهای خود را به باربیکیو مجهز می نمایند و از پخت غذا با آن لذت می برند.

جدیدترین مدل های باربیکیو

اگر دارای ویلایی زیبا با فضای سبز و حیاط بزرگ هستید با ما همراه شوید تا با انواع مدل های باربیکیو آشنا شوید و از آنها ایده بگیرید. این طرح ها با توجه به فضای مورد نظر و سلیقه افراد اجرا شده اند و قابل استفاده در ویلاهای امروزی هستند. با ما همراه باشید.

اگر یکی از هواداران سبک روستیک هستید می توانید محل قرارگیری باربیکیو خود را به شکل زیر طراحی نمائید. این طرح به طور کامل با استفاده از سنگ اجرا شده و حسی از قرون وسطی و سبک مدیترانه ای را تداعی می کند.

طرح زیر ایده ای مناسب برای اجرا در مکان های مرطوب و مناطق بارانی ست. شما می توانید باربیکیو خود را در مکانی خارج از ساختمان که دارای سقف بوده و برای صرف غذا در نظر گرفته شده است تعبیه کنید. با اجرای این طرح در روزهای بارانی با خیالی آسوده می توانید غذای خود را روی باربیکیو آماده کرده و سرو نمائید.

کباب کردن در زیر آلاچیق در روزهای بارانی حسی عالی و دوست داشتنی به ارمغان می آورد. اندازه آلاچیق به اندازه باغ شما بستگی دارد. اگر باغ شما کوچک است می توانید یک آلاچیق کوچک بسازید و باربیکو را در زیر آن تعبیه نمائید.

اجرای طرح زیر در مکان هایی که آب و هوای آن غیر قابل پیش بینی می باشد کمی ریسک پذیر است. اما تعبیه یک باربیکیو در فضای آزاد و بدون سقف ایده ای جالب محسوب می گردد. این طرح باربیکیو از جمله طرح های مدرن است که می توان آن را در ویلاهای مدرن امروزی اجرا نمود.

در تصویر زیر شما شاهد یک اتاق نشیمن در هوای آزاد هستید. این مکان فرصتی مناسب برای تماشای فیلم, گپ و گفت و صرف شام با دوستان و خانواده فراهم می کند. با اجرای این طرح می توانید در کنار دوستان شام را حاضر کرده و لحظاتی به یاد ماندنی در کنار آنها سپری کنید.

طرح زیر یک مکان ایده آل برای کباب کردن و طبخ غذا در فصل تابستان است. میز نهارخوری که در جلوی باربیکیو قرار گرفته برای تمام اعضای خانه این امکان را فراهم می کند که از زمانی که مواد غذایی در حال گریل شدن هستند تا زمان صرف غذا زمان زیادی را در کنار هم بگذرانند.

ممکن است شما تمایل داشته باشید محل کباب کردن و آماده نمودن غذا دور از مهمانان بوده و فضایی جداگانه در باغ به آن اختصاص داده گردد. طرح زیر ایده ای مناسب برای افرادی ست که می خواهند باربیکیو را در مکانی با فاصله از مهمانان قرار دهند.

اگر علاقه ای به سبک های کلاسیک و روستیک ندارید می توانید باربیکیو خود را با سنگ های ترکیبی بسازید , سپس فضای نشیمن را با مبل و جایگاه مدرن پر کنید. این نشیمن گاه زیبا نمایی مدرن در هوای آزاد ایجاد می کند و مکانی مناسب برای گذران وقت با دوستان و خانواده فراهم می کند.

طرح زیر یک باربیکیوی کاملاً متفاوت از سایر مدل هایی که تاکنون به آن اشاره شد را به نمایش گذاشته است. این باربیکیو به نحوی ساخته شده که در کنار آن یک میز برای قرار دادن مواد غذایی و لوازم مورد احتیاج قرار گرفته است.

اگر شما فضای کافی برای ساخت باربیکوی زیر دارید می توانید فضایی برای قرار دادن نوشیدنی در زیر آن تعبیه کنید. این باربیکیو این امکان را برای مهمانان فراهم می کند که تا آماده شدن غذا نوشیدنی سرو نمایند.

اگر در حیاط ویلای خود استخر دارید می توانید باربیکیو را در کنار آن تعبیه کنید. کباب کردن در روزهای گرم تابستان در کنار استخر حسی عالی به ارمغان می آورد.

ساخت باربیکیو در بالکن

یکی از المان هایی که می توانید در طراحی بالکن، حیاط خلوت و باغ مورد استفاده قرار دهید، باربیکیو می باشد. بدون شک ساخت باربیکیو از ایده های جذاب و منحصر بفرد در محوطه سازی می باشد. در صورت تمایل، این امکان وجود دارد که خود نسبت به ساخت باربیکیو در تراس خانه اقدام نمایید. باربیکیو انواع مختلفی دارد. برای مثال، باربیکیوهای مدرن، آجری، سیمانی، گازی و ذغالی نمونه ای از باربیکیوهایی هستند که می توان در طراحی بالکن از آن ها استفاده کرد.

طرز ساخت باربیکیو آجری

اگر به دنبال ساخت باربیکیو آجری هستید، در ابتدا باید مکان مناسب برای ساخت باربیکیو انتخاب نمایید. مکانی که به این منظور انتخاب می نمایید، باید به دور از هرگونه ماده اشتعال زا باشد. انجام این کار در جهت حفظ ایمنی لازم و ضروری می باشد. پس از انتخاب مکان مناسب، باید به اجرای زیرسازی بپردازید. سطح زیرین که قصد ساخت دیواره باربیکیو بر روی آن را دارید، باید کاملا مسطح باشد. پس از اجرای زیرسازی، نوبت به قرار دادن آجرها می رسد. بهتر است قبل از آغاز به انجام کار، ابتدا آجرها را بر روی یکدیگر چیده تا ارتفاع مورد نظر معین گردد. ارتفاع باربیکیو باید به گونه ای باشد که در هنگام کار کردن با آن احساس راحتی داشته باشید. پس از معین شدن ارتفاع از طریق ملات آجرها را بر روی یک دیگر ثابت کنید. توجه داشته باشید که عرض باربیکیو باید با توجه به منقل که در داخل ان قرار می گیرد، معین گردد. نکته مهمی که در هنگام ساخت باربیکیو باید به یاد داشته باشید، ایجاد فاصله به اندازه یک آجر در پشت آن می باشد. این کار برای ورود و خروج هوا لازم و ضروری می باشد. پس از این که ساخت باربیکیو به سرانجام رسید می توانید نسبن به اجرای تزئینات آن اقدام نمایید. برای مثال می توانید از یک سایبان برای آن استفاده نمایید.

ابعاد باربیکیو آجری

از نکات مهمی که در هنگام ساخت باربیکیو آجری باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد باربیکیو می باشد. طول باربیکیو باید به قد شما متناسب باشد. در این صورت کار با آن بسیار راحت می گردد. عرض آن نیز باید متناسب با عرض منقلی باشد که قصد استفاده از آن را دارید.

باربیکیو سیمانی

همان گونه که از نام این باربیکیو پیداست، برای ساخت آن از سیمان استفاده می گردد. استفاده از این مدل باربیکیو برای حیاط خلوت، باغ، بالکن و دیگر محوطه ها مناسب می باشد.

ساخت باربیکیو ذغالی

ساخت باربیکو ذغالی نیز مانند باربیکیو آجری می باشد. نکته مهم در ساخت این گونه باربیکیو، استفاده از ذغال برای طبخ می باشد. به این منظور عموما از یک منقل فلزی استفاده کرده و داخل آن را از ذغال پر می نمایند و مورد استفاده قرار می دهند.

معایب و مزایای باربیکیو ذغالی

از مزایای استفاده از باربیکیو ذغالی می توان به هزینه پایین تر آن ها نسبت به باربیکیو گازی اشاره نمود. هم چنین استفاده از این مدل باربیکیو باغث ایجاد یک طعم دودی می گردد. از جمله اساسی ترین معایب استفاده از باربیکیو ذغالی می توان به دود بسیاری که استفاده از آن ها ناشی می گردد، اشاره نمود.

معایب و مزایای باربیکیو گازی

از مزایای استفاده از باربیکیو گازی می توان به گرم شدن و آماده شدن سریع آن ها برای طبخ گوشت اشاره نمود. هم چنین این امکان برای شما وجود دارد که درجه حرارت آن ها را کم یا زیاد کنید. استفاده از باربیکیو گازی در مقایسه با باربیکیو ذغالی معایبی دارد. این گونه باربیکیوها در مقایسه با باربیکیو ذغالی حرارت زیادی ایجاد نمی نمایند. بنابراین پخت از طریق آن به خوبی ذغال نمی گردد. از دیگر معایب استفاده از این مدل باربیکیو هزینه بالای استفاده از آن می باشد.

باربیکیو پیش ساخته

باربیکیو پیش ساخته، نمونه های آماده ای هستند که می توان از آن ها در فضای مورد نظر استفاده کرد. انتخاب نمونه ای متناسب از این مدل باربیکیو با طراحی محوطه تنها نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. این باربیکیوها در انواع ذغالی و گازی قابل خرید می باشند.

قیمت باربیکیو ذغالی و گازی

قیمت باربیکیو ذغالی و گازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر در قیمت آن ها می توان به برند مدل باربیکیو و اندازه باربیکیو اشاره نمود.

برای مشاهده قیمت باربیکیو گازی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده قیمت باربیکیو ذغالی اینجا کلیک کنید.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ساختمانچی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3194

به "جدیدترین مدل های باربیکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مدل های باربیکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید