توسعه مراکز سلامت استان بوشهر نیازمند مشارکت خیرین است

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، حسین دارابی صبح شنبه در نشست با نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت اضافه نمود: مسائل مربوط به سلامت یک موضوع اجتماعی بوده و شاید نهفته در تمام فعالیت های حوزه سلامت باشد اما به خاطر اینکه فرصتی پیش آمده تا نگاهی ویژه به اجتماعی شدن سلامت گردد بسیار ارزنده است.

توسعه مراکز سلامت استان بوشهر نیازمند مشارکت خیرین است

وی توضیح داد: حمایت طلبی و مشارکت های مردم در حوزه سلامت بایستی بیشتر در دستور کار قرار گیرد به نحوی که مشارکت مردم را جذب نموده و آن را برای تسهیل خدمت رسانی در حوزه سلامت به کار ببندیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه ریزی عنوان داشت: هدف اجتماعی شدن سلامت، برقراری ارتباط بین سیاست گذاران سلامت و مردم و در راستای تسهیل فرایندهای مهم در زمینه تامین و ارتقای سلامت جامعه است.

دارابی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که در بعضی مسائل، گروه های مختلف از مردم می توانند معضلات و مسائل را به بهترین نحو به گوش سیاست گذاران سلامت رسانده تا به آنان در اجرای هر چه بهتر فعالیت ها یاری نمایند.

وی توضیح داد: اجتماعی شدن در همه حوزه های سلامت اعم از آموزش، بهداشت و پژوهش وجود داشته و همه باید با این موضوع حرکت نمایند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه ریزی بیان داشت: در بحث پژوهشی نیز شاهد مشارکت افراد خیر در پروژه های بزرگ در سطح بین المللی هستیم که از این طریق مسائل موجود در جامعه را مرتفع می نمایند.

لزوم استفاده از سمن ها

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت های اجتماعی گفت: نشست با نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت در راستای بحث اجتماعی شدن سلامت بوده که بحثی علمی و با چهارچوب و اساس علمی است.

حیدر عزیزنژاد با اشاره به اینکه اینگونه نشست ها راه گشای بسیاری از معضلات حوزه سلامت در کشور است اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد به هیچ وجه تابع شرایط ساختار سازمانی یا چارت ویژه ای نیستند.

وی توضیح داد: این سازمان ها متشکل از نمایندگانی از گروه های مختلف مردم اعم از نمایندگان دانش آموزی، اصناف، مددجوهای سازمان های حمایتی، روحانیت و ائمه آدینه هستند که بر اساس طرز تفکرهای خاص به وجود آمده اند.

تقویت خانه مشارکت های سلامت

رییس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نظام نامه استانی مدیریت سلامت همه جانبه در سال 92 تصویب شده که دارای سه ضلع بوده و یکی از آن ها خانه مشارکت های مردمی سلامت است که در سال 96 در استان بوشهر تشکیل شده است.

عیسی صفوی اضافه کرد: خانه مشارکت های سلامت مردمی متشکل از سمن ها و صنف ها هستند که استان بوشهر تنها استان در کشور است که خانه مشارکت های مردمی در تمامی شهرستان های آن تشکیل شده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 869

به "توسعه مراکز سلامت استان بوشهر نیازمند مشارکت خیرین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مراکز سلامت استان بوشهر نیازمند مشارکت خیرین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید