تورم کنترل شده است ، تحریم های آمریکا به بازارها آسیبی وارد نمی کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تلاش مداوم برای ایجاد بی ثباتی در بازارهای پولی و ارزی کشور از سوی آمریکا و همدستان او تازگی ندارد، هدف همه این اقدامات، بخصوص در یک سال اخیر، ایجاد انتظارات منفی در مردم برای به زانو درآوردن اقتصاد کشور بوده است.

تورم کنترل شده است ، تحریم های آمریکا به بازارها آسیبی وارد نمی کند

علیرغم اینکه این فشارها مسائل و سختی هایی برای مردم ایجاد کرده، ولی، به طور قطع نتوانسته به اهداف اصلی خود برسد. با تدابیر متخده، القای انفجار نقدینگی و ابر تورم از طریق تحریک انتظارات نیز، با ناکامی روبرو شده است.

افزایش موقتی نرخ تورم در ماه های ابتدای سال، که عمدتاً ناشی از شیوع کرونا و تحریک انتظارات بود، با اقداماتی که در حال انجام است، کنترل شده است و تلاش جدی برای نیل به هدف تورمی اعلام شده، انجام و استمرار خواهد داشت.

نیازهای اساسی کشور به نحو مطلوبی تأمین شده و نیازهای ارزی، هم از طریق منابع بانک مرکزی و هم از سامانه نیما، در حال تأمین است، و علیرغم افت قابل ملاحظه درآمدهای دولت از فروش نفت، با کمک صادرکنندگان تلاشگر، تأمین ارز برای کالاهای ضروری و مواد اولیه در جریان است.

بانک مرکزی، برنامه های خود را، بر اساس ادامه تحریم های امریکا تنظیم کرده است و این اطمینان را داریم که نفس های پایانی تحریم ها و دولت فعلی آمریکا نیز نمی تواند به برنامه های ما در حفظ پایداری بازارها آسیبی وارد کند.

بانک مرکزی ایران اولویت خود را بر تقویت ثبات و جلوگیری از نوسانات ناشی از سفته بازی و کمک به پایداری و شکوفایی اقتصاد و تولید قرار داده است و با رصد مستمر متغیرهای کلان اقدامات ضروری در بازارهای پول و ارز، انجام خواهد داد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4935

به "تورم کنترل شده است ، تحریم های آمریکا به بازارها آسیبی وارد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم کنترل شده است ، تحریم های آمریکا به بازارها آسیبی وارد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید