تفریحات رایگان فرهنگی برای روزهای قرنطینه؛ از برج میلاد تا موزه لوور

به گزارش نوای پرنده پارسی، ویروس کرونا این روزها مردم همه دنیا را خانه نشین نموده است. به همین دلیل مراکز فرهنگی آغاز نموده اند به اندیشیدن تدابیری تا هم مردم در خانه ها بمانند و هم به لحاظ روانی سرگرم بشوند و دوران قرنطینه را راحت تر سپری نمایند. البته که هیچ چیزی جای رفتن به یک کنسرت زنده را نمی گیرد اما به قسمت پر لیوان نگاه کنید. برخی از سالن ها و ارکسترهای سمفونیک یا حتی کنسرت های پاپ ایرانی بلیت ها گرانی دارند و الان فرصت مناسبی برای دوستداران فرهنگ و هنر است که بتوانند به گنجینه هنر دنیا دست پیدا نمایند.

تفریحات رایگان فرهنگی برای روزهای قرنطینه؛ از برج میلاد تا موزه لوور

سی.ان.ان البته چند توصیه برای استفاده از این گنجینه ها نموده است. اول این که برای گشتن موزه ها و رفتن به کنسرت های مجازی برنامه ریزی کنید. درست مثل کاری که در شرایط عادی برای بیرون رفتن انجام می دادید. این کار باعث می گردد که همان تمرکز و حس را داشته باشید. در محیطی تور مجازی تان را آغاز کنید که کمترین مزاحمت را داشته باشد. از شبکه های اجتماعی تان روی سیستم بیرون بیایید تا فقط روی هنر روبه رویتان متمرکز شوید. می توانید با یک فنجان چای گشت و گذارتان را لذت بخش تر کنید. برای هر روزتان یک تم انتخاب کنید. اگر دوست دارید اجرای موسیقی بشنوید یکی از ارکسترها را انتخاب کنید و از این شاخه به آن شاخه نپرید. اگر در خانه تان بچه دارید حتما بچه ها را هم در این تورهای فرهنگی مجازی همراه کنید.

کنسرت های رایگان در روزهای قرنطینه

موسیقی دوای هر دردی می تواند باشد. این روزها با توجه به گنجینه های رایگان شده به خصوص برای دوستداران موسیقی کلاسیک دوران خوبی است.

سایت تیوا

با همکاری شهرداری تهران از روز آدینه هشتم فروردین تا بیست و یکم فروردین ماه هر شب یک کنسرت برای جایگاه های خالی در برج میلاد برگزار خواهد شد. اما شما در خانه هایتان می توانید جایگاه ها را پر کنید. برج میلاد به مدت 2 هفته میزبان هنرمندان موسیقی برای اجراهای صحنه ای می گردد. این کنسرت ها بدون حضور تماشاگر، هر شب ساعت 21 روی صحنه می فرایند.

امید حاجیلی (8 فروردین)، مهدی دنیای (9 فروردین)، روزبه بمانی (10 فروردین)، گروه استاد اسداللهی (11 فروردین)، رضا یزدانی (12 فروردین)، گروه رستاک (13 فروردین)، حمید عسگری (14 فروردین)، گروه گیل و آمارد، ناصروحدتی (15 فروردین)، مهدی یغمایی (16 فروردین)، گروه ژوانا، سعدالله نصیری (17 فروردین)، حمید حامی (18 فروردین)، لیان بوشهر (19 فروردین)، سینا سرلک (20 فروردین)، اشوان و اشکان خدابنده لو (21 فروردین) خوانندگانی هستند که می توانید به صورت رایگان و زنده از خانه تان در کنسرت هایشان شرکت کنید.

سالن اپرای وین

وین مهد موسیقی اروپاست که حتی اگر توان مالی سفر به آن را داشتید برای یک شب حضور در اپرای مشهور وین باید صدها یورو هزینه می کردید. حالا می توانید به صورت رایگان از اپراهایی مثل رومئو و ژولیت و توسکا لذت ببرید. هر هفته این سایت اپراهایش را به روز می نماید و می توانید از موسیقی و آواز عظیمترین گروه های دنیا لذت ببرید.

ارکستر فیلارمونیک برلین

برای عشاق موسیقی کلاسیک این یک ضیافت تمام عیار است. ارکستر فیلارمونیک برلین از اولین گروه های موسیقی بود که دسترسی دیجیتال به اجراهای این ارکستر را به صورت رایگان برای همه فراهم ساخت. می توانید به آرشیو فیلم ها و کنسرت های این ارکستر هم دسترسی داشته باشید. چه اجرای جدیدی از سمفونی مالر را بشنوید و چه در آرشیو فیلم هایی را پیدا کنید که در آن هربرت فون کارایان عظیم سمفونی های بتهوون را رهبری نموده است.

اپرای متروپولیتن نیویورک

برای خیلی ها رفتن به این سالن باشکوه و دیدن نمایش های سطح بالای آن یک رویاست. رویایی چند صد دلاری تازه اگر به نیویورک برسید. حالا می توانید تعدادی از اجراهای اپرای متروپولیتن نیویورک را به صورت رایگان ببینید که هر شب به روز هم می گردد. شبی یک اپرای باشکوه در این روزهای کرونایی.

موزه گردی در روزهای قرنطینه

موزه رفتن عادت فرهنگی خوبی است که شاید کمتر داشته باشیم. در این روزهای کرونا می توانیم به موزه ها به صورت مجازی سر بزنیم.

موزه ملی هنر

از نقاشی های رافائل تا تابلوهای رقصندگان دگا در موزه ملی هنر به صورت تورهای مجازی به نمایش درمی آیند. موزه ملی هنر در واشنگتن دی سی واقع است و بیش از 40 هزار اثر هنری در آن موجود است. از دیدن تابلوهای آبرنگ نقاشان عظیم غافل نشوید.

موزه بریتیش

چیزی حدود هشت میلیون شی باارزش در موزه بریتیش موجود است که دیدن آن به صورت غیرمجازی محتاج چندین روز و صرف هزینه زیاد است. حالا کرونا باعث شده که موزه بریتیش اولین دست سازه های انسان ها را به صورت رایگان به نمایش بگذارد. می توانید به تفکیک تمدن ها و کشورها از آثار تمدن انسانی بازدید کنید.

موزه لوور

موزه لوور مشهورترین موزه دنیا که در پاریس واقع شده نیازی به معرفی ندارد. دیگر لازم نیست در آن صف طولانی و شلوغ برای دیدن تابلوی مونالیزا بایستید. موزه لوور تور مجازی گذاشته و می توانید از نقاشی ها تا آنتیک های اتاق مصر بازدید کنید.

گالری فلورانس

برای عشاق نقاشی یک عیش کامل است. شاهکارهای تاریخ هنر را با بهترین کیفیت می توانید در تور مجازی این موزه ببینید. از فرشتگان حلقه زده دور مسیح تا بهار بوتیچلی و مجسمه های امپراطوری روم.

موزه واتیکان

در این صفحه می توانید از موزه ها و کلیساهای واتیکان دیدن کنید. از مصری ها تا گریگوریان های ارمنستان و البته آثاری از هنر مدرن در موزه واتیکان برای علاقمندان در فضای مجازی به نمایش درآمده است.

موزه ملی انسان شناسی

این عظیمترین موزه یونان است و یکی از مهم ترین موزه های دنیا که در آن یافته های مربوط به انسان های قرن های پیشین به نمایش گذاشته می گردد و حالا به صورت مجازی هم در دسترس است. بسیاری از آثار مربوط به دوران ماقبل میلاد مسیح هستند و محل کشف شان هم خود یونان بوده است. به جز این اما از سرتاسر دنیا یافته های انسان شناسی جذابی در این موزه وجود دارد.

هنر و فرهنگ گوگل

همواره به این یکی دسترسی داریم اما کمتر شاید به آن سر بزنیم. الان بهترین فرصت است که با استفاده از صفحه اکتشافات هنر و فرهنگ گوگل با عکس و ویدیو دوباره دنیای شگفت انگیز هنر را کشف کنیم.

کتاب خوانی در روزهای قرنطینه

این روزها فرصت مناسبی است تا به هر زبانی که مسلط هستیم دانش مان را با خواندن کتاب افزایش دهیم یا با کتاب خوانی سرگرم بشویم.

کتاب های مالی

اتاق بازرگانی تهران تمام کتاب هایی را که در حوزه اقتصاد در سال های گذشته منتشر نموده است به صورت رایگان برای دانلود در سایتش قرار داده و حتی اگر جزو اعضای اتاق هم نباشید به راحتی با یک کلیک می توانید آن ها را بخوانید و بهره ببرید.

کتاب های انتشارات دانشگاه تهران

از ابتدای فروردین سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا انتشارات دانشگاه تهران کتاب هایی را که چاپ نموده به صورت رایگان برای دانلود قرار داده است. البته برای خواندن این کتاب های باید از اپلیکیشن خود دانشگاه یا فیدیبو بهره ببرید.

کتاب های علمی دانشگاه کمبریج

برای علاقمندان به علوم مختلف این یک فرصت استثنایی است. از کتاب های پزشکی تا فلسفه و زبان و جامعه شناسی و اختر فیزیک. البته این لینک به درد کسانی می خورد که زبان انگلیسی خوبی داشته باشند و بتوانند از کتابخانه دانشگاه کمبریج استفاده نمایند.

فیلم بینی در روزهای قرنطینه

البته این یکی شاید برای ما که عضو قانون حق انتشار نیستیم و دانلود غیرقانونی برایمان از آب خوردن راحت تر است چندان اهمیت نداشته باشد اما باز هم همواره همه فیلم ها در دسترس ما نیستند.

مستندهای ایدفا

ایدفا مهم ترین جشنواره فیلم مستند دنیا است که هر سال در آمستردام برگزار می گردد و بخش های متنوعی دارد. سایت ایدفا برگزیده فیلم های مستند را به صورت رایگان در اختیار علاثمندان سینمای مستند گذاشته تا آنلاین تماشا نمایند. شما می توانید به تفکیک موضوع یا کشور تولیدنماینده مستند موردعلاقه تان را پیدا کنید.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4124

به "تفریحات رایگان فرهنگی برای روزهای قرنطینه؛ از برج میلاد تا موزه لوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات رایگان فرهنگی برای روزهای قرنطینه؛ از برج میلاد تا موزه لوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید