تظاهرات فعالان محیط زیست، گریزی برای تنفس برگزیت

به گزارش نوای پرنده پارسی، لندن- خبرنگاران- هزاران فعال محیط زیست در حالی نظم عمومی پایتخت انگلیس را در روزهای اخیر به هم ریخته و با ایجاد راه بندان در نقاط پرتردد شهر خبرساز شده اند که دولت ترزا می زیر فشار افکار عمومی به دنبال راهکاری است تا کشور را از بن بست برگزیت خارج کند.

تظاهرات فعالان محیط زیست، گریزی برای تنفس برگزیت

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران، بیش از 300 تن از اعضای گروه موسوم به قیام علیه انقراض در سه روز گذشته توسط پلیس لندن دستگیر شده و به بازداشتگاه منتقل شده اند. این افراد و هزاران تن دیگر هم زمان با شروع تعطیلات مجلس به مناسبت عید پاک، در پنج نقطه مختلف شهر لندن تجمع نموده، روی خیابان، ساختمان ها و متروی شهر در حمایت از محیط زیست شعارنویسی نموده و خود را به معابر عمومی و امروز به فنس های محل سکونت رهبر حزب مخالف دولت انگلیس بسته اند تا به اصطلاح صدای خود را به دولتمردان برسانند که وض گرمایش زمین از حد بحران گذشته است.

استورات بزدن سخنگوی گروه قیام علیه انقراض در میان راه بندان مقابل ساختمان مجلس به اسکای نیوز گفت: هدف ما این است که به دولت اعلام کنیم اوضاع فرق نموده و دیگر نمی توان به روال سابق ادامه داد. تا زمانی که قوانین به نفع حفاظت از محیط زیست تغییر نکند، این وضع ادامه خواهد داشت.

معترضان دوشنبه گذشته شیشه های ورودی دفتر مرکزی شرکت نفتی شل را خرد کردند. شرکت نیو وست اند که متشکل از کمپانی های پردرآمد مناطق مرکزی لندن است، نیز امروز اظهار داشت که تظاهرات فعالان محیط زیست در سه روز گذشته 12 میلیون پوند خسارت تجاری زده است.

شرکت اتوبوس رانی لندن درباره تغییر راستا اتوبوس های خیابان های مرکزی این شهر هشدار داده و اداره حمل و نقل شهری لندن اظهار داشت که بیش از 500 هزار نفر بر اثر تغییر راستا اتوبوس ها سرگردان شده اند.

پلیس لندن از دوشنبه گذشته در کوشش است تا تظاهرات را به یک نقطه محدود و از گسترش بی نظمی در شهر جلوگیری کند، اما تاکنون پیروز نبوده است.

معترضان با استناد به گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره تغییرات آب و هوایی می خواهند که سطح آلایندگی های ناشی از گاز سمی دی اکسید کربن تا سال 2025 میلادی به صفر برسد. سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده که تنها 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی مانده است.

آن ها می خواهند که در این رابطه با دولت مستقیماً مذاکره نمایند؛ اما غیر از شهردار لندن که با انتشار پیغام های توییتری معترضان را به آرامش دعوت نموده، مقام های رسمی دولت انگلیس به این مساله واکنش رسمی نشان نداده اند.

تحولات حاضر در حالی صورت می گیرد که دولت انگلیس پس از تحمل سه شکست سنگین در مجلس بر سر طرح چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، از سوی افکار عمومی تحت فشار زیادی واقع شده است.

حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین خواهان برگزاری انتخابات سراسری است و سایر احزاب سیاسی هم عمدتاً از برگزاری همه پرسی مجدد برگزیت حمایت می نمایند.

حزب جدید چینج یوکه متشکل از نمایندگانی که در اعتراض به روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از احزاب اصلی محافظه کار و کارگر کناره گیری کردند، در نخستین اقدام سیاسی خود قصد دارند در انتخابات مجلس اروپا در 23 می (دوم خرداد) شرکت نمایند.

هیدی الن رهبر موقت این حزب اظهار داشت که بزودی نامزدهایی را که قرار است در انتخابات مجلس اروپا شرکت نمایند، معرفی کند.

وی اضافه کرد: این اقدام پیغام روشنی را ارسال می نماید که اگر انتخابات مجلس اروپا در انگلیس برگزار گردد، ما برای ادامه عضویت در اتحادیه اروپا و اصلاحات در این اتحادیه مبارزه می کنیم.

اتحادیه اروپا هفته گذشته شش ماه فرصت مشخص نموده تا توافق به دست آمده میان دولت لندن و 27 کشور اروپایی در مجلس انگلیس به تصویب برسد.

فردای همان روز، دستگیری جولیان آسانژ بنیان گذار سایت افشارگر ویکی لیکس پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور توسط پلیس لندن خبرساز شد. نخست وزیر انگلیس هم زمان با برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده وی در لندن، طی سخنانی در مجلس عوام اظهار داشت که اگر توافق او پیش از برگزاری انتخابات مجلسی اروپا در دوم خرداد به تصویب برسد این کشور مجبور نخواهد شد تا در انتخابات اروپا شرکت کند.

فضای سیاسی در انگلیس پس از تعویق برگزیت و مخالفت های مجلس با طرح دولت در سه ماه گذشته روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشته است؛ اما شاید شوک ناشی از دستگیری آسانژ در کنار تظاهرات فعالان محیط زیست و ایجاد بی نظمی گسترده در پایتخت، زمینه ای باشد تا دولت در آشفتگی وضع موجود، بتواند از سد مجلس عبور کند.

اروپام**هـ ن**1859

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1152

به "تظاهرات فعالان محیط زیست، گریزی برای تنفس برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات فعالان محیط زیست، گریزی برای تنفس برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید