ترامپ: مجبور شوم بر واردات نفت تعرفه اعمال می کنم

به گزارش نوای پرنده پارسی، دونالد ترامپ شب گذشته گفت در صورتی که بخواهد که از کارگران نفتی در این کشور در برابر تبعات سقوط نفت در بازار جهانی حمایت کند بر واردات نفت به آمریکا تعرفه اعمال خواهد نمود.

ترامپ: مجبور شوم بر واردات نفت تعرفه اعمال می کنم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت در صورتی که مجبور گردد از کارگران این کشور در حوزه انرژی در برابر سقوط قیمت نفت در بازار دنیای به خاطر جنگ نفتی بین روسیه و عربستان دفاع کند بر واردات نفت به آمریکا تعرفه اعمال خواهد نمود.

وی گفت: برای حمایت از ده ها هزار کارگر در حوزه انرژی و شرکت های عظیم نفتی که تمام این اشتغال را ایجاد نموده اند هر کاری لازم باشد انجام خواهند داد.

از ابتدای امسال و به خاطر کاهش تقاضای دنیای نفت در پی شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر جنگ روسیه و عربستان در بازار دنیای شاهد سقوط قیمت بوده ایم.

طی سال های گذشته آمریکا توانسته است با بهره گیری از فناوری شکست هیدرولیک و افزایش شدید فراوری نفت شیل، به یکی از عظیمترین فراوری نمایندگان نفت در دنیا، تبدیل گردد که از این منظر توان رقابت با روسیه و فراوری نمایندگان نفت اوپک را پیدا نموده است.

به دلیل سقوط قیمت نفت در بازار دنیای بسیاری از شرکت های مهم نفتی آمریکا با احتمال ورشکستگی روبرو شده و کارگران این شرکت ها نیز در معرض از دست دادن شغل خود قرار گرفته اند.

روز آدینه مدیران بسیاری از این شرکت های نفتی با ترامپ در کاخ سفید جلسه ای داشته و پس از این جلسه ترامپ گفت وی هنوز نمی خواهد بر واردات نفت تعرفه اعمال کند، اما در صورتی که با شرکت های آمریکایی به طور عادلانه برخورد نگردد این یکی از ابزار هایی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

علیرغم این ادعا، اما دو شرکت عظیم پتروشیمی در آمریکا شامل مؤسسه امریکن پترولیوم و موسسه فراوری فرآورده های پتروشیمی و سوخت آمریکا طی نامه ای به ترامپ گفتند با توجه به آنکه بسیاری از پالایشگاه ها در این کشور برای فعالیت خود به واردات نفت وابسته هستند، اعمال تعرفه می تواند بخش پتروشیمی و فراوری فرآورده های نفتی در این کشور را به خطر بیندازد.

بنا به گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا این کشور در سال 2019 روزانه یک میلیون بشکه نفت از روسیه و عربستان وارد نموده است.

ترامپ دیروز گفت که مقامات عربستان به وی گفته اند که با روس ها توافق نموده تا به صورت مشترک 10 میلیون بشکه روزانه نفت به بازار دنیای را کاهش دهند.

البته این دو کشور هنوز این موضوع را تائید ننموده و فقط گفته اند که قصد دارند برای تثبیت اوضاع در بازار دنیای با یکدیگر مصاحبه نمایند.

قرار بود اوپک و روسیه دوشنبه هفته پیش نشستی را در راستای انجام مصاحبه های نفتی برگزار نمایند که این نشست به روز 9 آوریل موکول شد.

منابع مطلع می گویند دلیل تعویق این نشست این بود که روسیه و عربستان بر سر این موضوع که کدام طرف مقصر اصلی سقوط قیمت نفت در بازار دنیای است، اختلاف دارند.

زمانی که طی ماه گذشته شاهد سقوط قیمت نفت در بازار دنیای بودیم، ترامپ در نخستین واکنش، گفت: این موضوع برای رانندگان آمریکایی، خوب است. اما روز گذشته تاکید نمود ممکن است شاهد سقوط قیمت بنزین به 90 سنت به ازای هر گالن باشیم.

ترامپ گفت: سقوط قیمت نفت می تواند بسیاری از فرصت های شغلی در آمریکا را به خطر بیندازد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید نمود: عربستان به عنوان مهمترین عضو اوپک و روسیه در صورتی که نخواهند فراوری نفت خود را کاهش دهند خود را نابود نموده اند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4220

به "ترامپ: مجبور شوم بر واردات نفت تعرفه اعمال می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: مجبور شوم بر واردات نفت تعرفه اعمال می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید