با برندهای لبنی گران فروش برخورد می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، در شرایطی که بعضی از برندهای مطرح لبنی در چند روز اخیر اقدام به افزایش قیمت ماست و پنیر نموده اند، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد این اقدام غیرقانونی بوده و با گران فروشان برخورد خواهد شد.

با برندهای لبنی گران فروش برخورد می گردد

براساس مصوبه 13 آذرماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت برای شیر استریلیزه یک لیتری پاکتی با 3 درصد چربی 5,700 تومان، حداکثر قیمت ماست دبه ای 2.5 کیلوگرمی پرچرب 11 هزار و 700 تومان و حداکثر قیمت پنیر 520 گرمی تتراپک 10 هزار و 100 تومان مشخص شده است و بقیه محصولات لبنی زیرگروه آنها نیز پایین تر از این قیمتها، نرخ گذاری شده اند.

این در حالی است که نتایج آنالیز های میدانی خبرنگاران خبرنگاران که طی گزارشی در روز گذشته (یکشنبه) منتشر شد نشان می دهد که در چند روز اخیر بعضی از صنایع لبنی مطرح اقدام به افزایش قیمت انواع ماست و پنیر نموده اند چرا که هم اکنون پنیر 400 گرمی به قیمت 7,500 تومان عرضه می گردد در حالی که قیمت رسمی مشخص شده از سوی ستاد تنظیم بازار برای این محصول، 6,900 تومان است.

از سوی دیگر بعضی از صنایع لبنی نیز هم اکنون ماست دبه ای 2.5 کیلوگرمی پرچرب را به قیمت 18 هزار و 500 تومان روانه بازار می نمایند در حالی که آخرین قیمت مصوب برای این محصول، 11 هزار و 700 تومان است.

در این رابطه عباس تابش - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان - به خبرنگاران گفت: ملاک قیمت گذاری در صنایع لبنی باید مصوبه آذر ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار باشد و هر یک از برندهای لبنی که اقدام به گران فروشی یا افزایش قیمت نموده باشند، با آنها برخورد می گردد.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از تخلف و گران فروشی صنایع لبنی نداشته ایم، اظهار داشت: البته هم اکنون پیشنهاد صنایع لبنی برای افزایش قیمت محصولاتشان در حال آنالیز است اما هیچ قیمتی تاکنون تأیید و تصویب نشده است، بنابراین با گران فروشان برخورد می کنیم.

تابش تاکید نمود: مردم همگی باید به هنگام خرید محصولاتی که دارای نرخ مصوب است، هوشمندانه در بازار برخورد نمایند و گران فروشی ها را به سرعت به سامانه 124 سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان اعلام نمایند تا به سرعت با متخلفان برخورد گردد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1415

به "با برندهای لبنی گران فروش برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برندهای لبنی گران فروش برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید