ایران و اسلوونی بر گسترش همکاری های کشاورزی تاکید کردند

به گزارش نوای پرنده پارسی، بلگراد-خبرنگاران- وزیر کشاورزی، جنگل داری و غذا اسلوونی در ملاقات با سفیر کشورمان در لوبلیانا بر افزایش مبادلات تجاری دو کشور و ظرفیت همکاری در عرصه های کشاورزی و بخش های مرتبط از جمله دامپروری، جنگل داری و غذا و مواد غذایی تاکید کردند.

ایران و اسلوونی بر گسترش همکاری های کشاورزی تاکید کردند

به گزارش خبرنگاران از سفارت ایران در لوبلیانا، آلکساندرا پیوتس روز پنجشنبه طی نشستی با کاظم شافعی گفت: با کمال خرسندی مبادلات تجاری و تبادلات کالا بین دو کشور در سطح مطلوبی صورت می پذیرد.

وی در ادامه اضافه نمود: علاقمندی برای همکاری در زمینه غذا و مواد غذایی بین دو کشور وجود داشته، اما در عرصه تبادلات تجاری سهم مواد غذایی و کشاورزی اندک است.

پیوتس توضیح داد: در زمینه کشاورزی و غذا فرصت های بسیار زیادی برای همکاری وجود دارد که می توانیم دنبال و استخراج کنیم و از آنها بهره ببریم.

وزیر کشاورزی، جنگل داری و غذا اسلوونی ضمن تشریح مشخصات و ویژگی های اسلوونی به لحاظ طبیعت و ظرفیت های این کشور در عرصه کشاورزی و بخش های مرتبط اظهار کرد: دو طرف برای همکاری و ارتقاء سطح آن اراده خود را به نمایش گذاشته اند، لذا برای عینیت یافتن آن می بایست به دنبال روش ها و فرصت ها بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی نیز در این ملاقات گفت: خوشبختانه به رغم مسائل شاهد افزایش حجم مبادلات و توسعه مناسبات تجاری دو کشور بوده ایم.

شافعی ضمن اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک مالی دو کشور به عنوان سازوکاری مناسب در راستای توسعه مناسبات تجاری و مالی دو جانبه ابراز امیدواری کرد که نخستین نشست این کمیسیون در آینده نزدیک برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا اظهار کرد: هم اکنون فرصت مناسبی برای اسلوونی جهت توسعه همکاری ها به ویژه در بخش کشاورزی و سایر بخش های مربوطه وجود دارد. لذا می بایست کوشش کنیم که این فرصت را از دست ندهیم.

طرفین همچنین در این ملاقات بر تشکیل یک گروه کاری و تخصصی جهت آنالیز ظرفیت ها قبل از برگزاری نشست کمیسیون مشترک مالی دو کشور توافق کردند.

اروپام**436**1908

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 950

به "ایران و اسلوونی بر گسترش همکاری های کشاورزی تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اسلوونی بر گسترش همکاری های کشاورزی تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید