آنتی اکسیدان موجب توسعه تومور بدخیم می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، برخلاف تحقیقات قبلی، محققان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد می گویند: مطالعات جدیدشان نشان می دهد آنتی اکسیدان در توسعه تومور بدخیم نقش دارد.

آنتی اکسیدان موجب توسعه تومور بدخیم می گردد

به گزارش خبرنگاران، تحقیق مذکور که شاهدی جدید علیه مطالعات قبلی است، نشان می دهد انواع آنتی اکسیدان می تواند موجب رشد سرطان ریه و گسترش ملانوم بدخیم سرطان پوست گردد.

بسیاری از مردم بر این باورند که آنتی اکسیدان ها یک دسته از ترکیبات رادیکال های آزاد را که به سلول ها آسیب می زنند، خنثی می نمایند؛ درحالی که نظر دانشمندان سوئدی خلاف آن است.

دکتر کریستل لگال بنه روسو از آموزشگاه Sahlgrenska که تز دکترای خود را دراین باره نوشته، می گوید: روی این تئوری کار کردم که معتقد است آنتی اکسیدان با کاهش رادیکال های آزاد و با تأثیر روی میتوکندری از سلول ها در برابر سرطان محافظت می نمایند اما نتایج به دست آمده این موضوع را تائید نکرد.

به گفته وی در موش های مبتلابه ملانوم بدخیم تومورهای دریافت نماینده آنتی اکسیدان رشد چشمگیری در مقایسه با موش هایی که هیچ روش درمانی دریافت نکردند، داشتند.

وی نتیجه می گیرد که مکمل های آنتی اکسیدان متاستاز را در ملانوم بدخیم افزایش می دهد و بنابراین آنتی اکسیدان هدفمند مانع پیشرفت سرطان نمی گردد.

5656

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 452

به "آنتی اکسیدان موجب توسعه تومور بدخیم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی اکسیدان موجب توسعه تومور بدخیم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید