شروع فعالیت اقامتگاه های جدید در بوشهر

به گزارش نوای پرنده پارسی، از آنجایی که استان بوشهر دارای آثار طبیعی و تاریخی فراوانی است، با افزایش استقبال گردشگران مشکلاتی همچون کمبود اقامتگاه در این منطقه احساس می گردد. اخیرا خبرهایی از ایجاد اقامتگاه های بومگردی در این استان به گوش می رسد.

شروع فعالیت اقامتگاه های جدید در بوشهر

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اعلام نموده است: 25 اقامتگاه بومگردی در این استان راه اندازی شده که از این شمار 10 اقامتگاه در شهرستان دشتی فعال هستند.

محمد حسین ارسطو زاده در نشست با مسئولان دشتی افزود: این شهرستان ظرفیت زیادی در زمینه گردشگری دارد و طرح جامع آن در دست تدوین است که با اجرای این طرح وظایف همه دستگاه های اجرایی شهرستان برای توسعه گردشگری مشخص می گردد.

وی افزود: شهرستان دشتی در زمینه آثار تاریخی و میراث فرهنگی از شهرستان های غنی استان بوشهر است و در زمان حاضر 20 اثر شهرستان از جمله نیایشگاه مند، عمارت شیرینه، قلعه محمد خان خورموج، قلعه دختر لاور ساحلی، امامزاداه میر ارم خورموج، قلعه داراب خان شنبه، مسجد و حسینیه روستای درازی و مسجد جامع کاکی ثبت ملی شده است.

فرماندار دشتی گفت: این شهرستان در زمینه میراث فرهنگی، آثار تاریخی و باستانی از مناطق برتر استان بوشهر است.

عبدالله نادری افزود: دشتی در زمینه گردشگری طبیعی و زیارتی و صنایع دستی نیز منحصر به فرد بوده و دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری است.

فرماندار دشتی اعلام کرد: هنر صنعت عبا بافی این شهرستان از مهمترین و بی نظیرترین هنرها و صنایع دستی است که به دلیل کیفیت بالای عبای دشتی دارای بازار بسیار خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس و استان های کشور است.

نادری اعلام کرد: در سه سال گذشته برای توسعه هنر صنعت عبا بافی آموزش جوانان در چند روستای بخش مرکزی و کاکی توسط مرکز آموزش فنی وحرفه ای دشتی اجرا شده و تعداد زیادی از جوانان روستای جذب این صنعت شده اند.

وی خواهان حمایت اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برای احداث کارگاه های صنایع دستی عبا بافی و اشتغال زایی جوانان در روستاهای دشتی شد.

فرماندار دشتی گفت: روند واگذاری آثار تاریخی و گردشگری به بخش خصوصی در شهرستان مناسب نیست و باید برای نگهداری بهتر از این آثار و توسعه گردشگری روند واگذاری اماکن به بخش خصوصی تسریع گردد. شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع: ایرنا

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1530

به "شروع فعالیت اقامتگاه های جدید در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت اقامتگاه های جدید در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید