شروع زودهنگام گرما و خطر کمبود برق

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران : معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه سال گرمی را آغاز نموده ایم، از افزایش هفت تا هشت هزار مگاواتی مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد.

شروع زودهنگام گرما و خطر کمبود برق

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ همایون حایری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه همه چیز به اندازه مصرف و اقدامات مصرف کنندگان بستگی دارد، گفت: با تمرکز و اجماعی که بین همکاران برق، مسئولان استانی و مردم انجام شده، امیدواریم بتوانیم جوابگوی احتیاج کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال سال گرمی را آغاز کردیم، افزود: به همین علت سیستم های سرمایشی زودتر به مدار آمدند و با توجه به اینکه سال خشکی داشتیم، چاه های آب کشاورزی هم زودتر آغاز به فعالیت کردند. این عوامل باعث شد که اندازه مصرف در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش پیدا کند.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در حال حاضر حدود 7 تا 8 هزار مگاوات در مقایسه با سال گذشته افزایش مصرف داشته ایم که خوشبختانه همکاران صنعت برق با آمادگی و برنامه ریزی که داشتند، توانستند جوابگوی احتیاج باشند.

حایری گفت: واحد های آبی کشور مخصوصا در محل نیروگاه های آبی، با توجه به کاهش نزولات آسمانی حدود سه هزار تا سه هزار و 200 مگاوات کمبود فراوری دارند.

وی اضافه نمود: از پیک مصرف سال گذشته تا پیک امسال ظرفیت نیروگاه های حرارتی نو که به مدار آمده، کلا جوابگوی تامین افزایش مصرف مشترکا ن نوی است که به تازگی اضافه شده اند، اما بالاخره باید کمبود فراوری نیروگاه های برق آبی را جبران کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: 45 برنامه مدیریت مصرف را با کار کارشناسی و مدیریتی معین نموده و به شرکت های توزیع و شرکت های برق منطقه ای ابلاغ کردیم. امیدواریم با یاری مردم و دستگاه های اجرایی به خصوص استانداران، تابستان را با کمترین مشکل سپری و این کمبود فراوری را پوشش دهیم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7191

به "شروع زودهنگام گرما و خطر کمبود برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع زودهنگام گرما و خطر کمبود برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید